Барселона е отборът, който е спечелил най-много пари от продажба на фланелки и други фен стоки, става ясно от доклад на УЕФА. От тези продажби „блаугранас“ са регистрирали приходи на стойност 179 милиона евро.
Тази новина идва на фона на слуховете, че каталунците ще прекратят дългогодишното си сътрудничество с Nike.
Анализът на УЕФА включва приходите от спонсорство от производителите на екипи и общите приходи от маркетинг. Въпреки че данните не разкриват броя на фланелките, продадени от всеки клуб, те са комбинация от доставката на екипи, приходите от тях и сумата от всички останали стоки.
Ето топ 20 на европейските отбори с най-високи приходи от мърчъндайзинг:
Барселона (Nike) - 179 милиона евро
Реал Мадрид (Adidas) - 155 милиона евро
Байерн Мюнхен (Adidas) - 147 милиона евро
Ливърпул (Nike) - 132 милиона евро
Манчестър Юнайтед (Adidas) - 130 милиона евро
Пари Сен Жермен (Nike) - 97 милиона евро
Арсенал (Adidas) - 89 милиона евро
Челси (Nike) - 87 милиона евро
Ювентус (Adidas) - 74 милиона евро
Тотнъм (Nike) - 74 милиона евро
Манчестър Сити (Puma) - 73 милиона евро
Борусия Дортмунд (Puma) - 54 милиона евро
Милан (Puma) - 47 милиона евро
Аякс (Adidas) - 41 милиона евро
Галатасарай (Nike) - 35 милиона евро
Лийдс (Adidas) - 35 милиона евро
Селта (Adidas) - 34 милиона евро
Фенербахче (Puma) - 31 милиона евро
Айнтрахт Франкфурт (Nike) - 26 милиона евро
Интер (Nike) - 26 милиона евро
Новините на Dsport и във Facebook, Viber, YouTube, TikTok и Instagram!
Мобилният Аpp на Dsport вече е тук - изтеглете за Android и iOS