Рикардо Валентин Родригес де ла Вега е роден на 14 февруари 1942 г. в Мексико Сити като трети син на Педро Наталио Родригес и Консепсион Кончита де ла Вега Гораес. Той има четирима братя и сестри: Педро, Федерико, Кончита и Алехандро.
Талантът, който всички забелязаха
От ранна възраст, заедно с по-големия си брат Педро, той показва страст към високите скорости, състезавайки се в състезания с велосипеди и мотоциклети, печелейки национални титли. По-късно двамата братя се насочват към моторните спортове, които се превръщат в основното им занимание в живота.
Рикардо прави международния си дебют през 1957 г. на пистата Ривърсайд в Калифорния, където, управлявайки Porsche RS, печели в категорията 1,5 литра. Същата година участва и в състезанията в Насау, Бахамските острови, където отново постига забележителни резултати. Талантът му беше очевиден, което му привлече много внимание в света на моторните спортове.
❤️????Hoy pero de un día de 1942 nacía una de las leyendas del automovilismo mundial ????????Ricardo Valentín Rodríguez de La Vega???????? (el menor de los hermanos Rodríguez). Feliz día de San Valentín! Hoy te recordamos y te rendimos honor, de pie señores????????????❤️ #SanValentin2020 pic.twitter.com/ZEYOaIgM2V
— AutomovMex (@AutomovMex) February 14, 2020
Най-младият пилот в историята на Ферари
През 1961 г., на възраст 19 години и 208 дни, Рикардо дебютира за Scuderia Ferrari на Гран При на Италия, ставайки най-младият пилот, който се състезава за Ферари във Формула 1.
По време на квалификациите той изненада всички, като спечели второ място на стартовата решетка, точно зад своя опитен съотборник. В състезанието той показа изключителна скорост и смелост, но е принуден да се оттегли поради повреда на горивната помпа.
.
— ???? Internal-Combustion.com (@VintageLastFlag) May 6, 2019
ricardo rodriguez netherlands 1962 #F1
????️????️ Ricardo Valentín Rodríguez de la Vega (MEX) (Scuderia #Ferrari), #Ferrari 156 - #Ferrari 178 1.5 V6 (RET)1962 Dutch Grand Prix, Circuit Zandvoort ++ ANEFO / Joop van Bilsen 2.????????
????https://t.co/VhYov0fzio???? pic.twitter.com/gZPM9Gfu3n
Следващата година той продължава да кара за Ферари, печелейки четвърто място на Гран При на Белгия и шесто място на Гран При на Германия, спечелвайки първите си точки в Световния шампионат на Формула 1, през същата година, заедно с Оливие Гендебиен и Уили Майрес, той печели престижното състезание Targa Florio, управлявайки "Ferrari Dino 246 SP".
Отчаяно желание и преждевременна смърт
След впечатляващо представяне във Ферари, мнозина определят Рикардо като бъдещ световен шампион, но той се оказа в трудна ситуация, когато Ферари реши да не участва в Гран При на Мексико, което не беше част от Световното първенство.
Той отчаяно искаше да се състезава и да спечели първото състезание от Формула 1 в родината си. За тази цел той се съгласи да кара взет назаем Lotus 24 на пистата Магдалена Микшука.
По време на тренировка, докато навлизаше в опасния завой Пералтада, неговият Лотус се отклони рязко наляво и се удари в стената със скорост около 140 км/ч. Загина на място на 1 ноември 1962 г. едва 20-годишен.
.
— ???? Internal-Combustion.com (@VintageLastFlag) August 28, 2023
????ricardo rodriguez mexico 1962 #F1 ????
Ricardo Valentín Rodríguez de la Vega (MEX) (Rob Walker Racing Team), #Lotus 24 - Climax FWMV 1.5 V8 (DNS)Ricardo kisses his fathers hand, youngest brother Alejandro looks on and drives the Rob Walker owned #Lotus 24 Climax to his dea... pic.twitter.com/DBNtuS7x1B
Името му ще остане завинаги в историята.
В чест на Рикардо и неговия брат Педро, който също загина в състезание през 1971 г., мексиканското правителство преименува пистата Магдалена Микшука през 1973 г. на Autódromo Hermanos Rodríguez – пистата, която днес е домакин на Гран При на Мексико от Формула 1.
Новините на Dsport и във Facebook, Viber, YouTube, TikTok и Instagram!
Мобилният Аpp на Dsport вече е тук - изтеглете за Android и iOS