Рикардо Валентин Родригес де ла Вега е роден на 14 февруари 1942 г. в Мексико Сити като трети син на Педро Наталио Родригес и Консепсион Кончита де ла Вега Гораес. Той има четирима братя и сестри: Педро, Федерико, Кончита и Алехандро.

Талантът, който всички забелязаха

От ранна възраст, заедно с по-големия си брат Педро, той показва страст към високите скорости, състезавайки се в състезания с велосипеди и мотоциклети, печелейки национални титли. По-късно двамата братя се насочват към моторните спортове, които се превръщат в основното им занимание в живота.

Рикардо прави международния си дебют през 1957 г. на пистата Ривърсайд в Калифорния, където, управлявайки Porsche RS, печели в категорията 1,5 литра. Същата година участва и в състезанията в Насау, Бахамските острови, където отново постига забележителни резултати. Талантът му беше очевиден, което му привлече много внимание в света на моторните спортове.

Най-младият пилот в историята на Ферари

През 1961 г., на възраст 19 години и 208 дни, Рикардо дебютира за Scuderia Ferrari на Гран При на Италия, ставайки най-младият пилот, който се състезава за Ферари във Формула 1.

По време на квалификациите той изненада всички, като спечели второ място на стартовата решетка, точно зад своя опитен съотборник. В състезанието той показа изключителна скорост и смелост, но е принуден да се оттегли поради повреда на горивната помпа.

Следващата година той продължава да кара за Ферари, печелейки четвърто място на Гран При на Белгия и шесто място на Гран При на Германия, спечелвайки първите си точки в Световния шампионат на Формула 1, през същата година, заедно с Оливие Гендебиен и Уили Майрес, той печели престижното състезание Targa Florio, управлявайки "Ferrari Dino 246 SP".

Отчаяно желание и преждевременна смърт

След впечатляващо представяне във Ферари, мнозина определят Рикардо като бъдещ световен шампион, но той се оказа в трудна ситуация, когато Ферари реши да не участва в Гран При на Мексико, което не беше част от Световното първенство.

Той отчаяно искаше да се състезава и да спечели първото състезание от Формула 1 в родината си. За тази цел той се съгласи да кара взет назаем Lotus 24 на пистата Магдалена Микшука.

По време на тренировка, докато навлизаше в опасния завой Пералтада, неговият Лотус се отклони рязко наляво и се удари в стената със скорост около 140 км/ч. Загина на място на 1 ноември 1962 г. едва 20-годишен.

Името му ще остане завинаги в историята.

В чест на Рикардо и неговия брат Педро, който също загина в състезание през 1971 г., мексиканското правителство преименува пистата Магдалена Микшука през 1973 г. на Autódromo Hermanos Rodríguez – пистата, която днес е домакин на Гран При на Мексико от Формула 1.

Новините на Dsport и във Facebook, Viber, YouTube, TikTok и Instagram!

Мобилният Аpp на Dsport вече е тук - изтеглете за Android и iOS