Европейското първенство по футбол не е просто спортен спектакъл, а събитие с глобално значение. Всеки град домакин задължително претърпява огромна трансформация, инвестирайки в инфраструктура и туризъм.

Икономическото влияние на подобен спортен форум за Германия ще бъде очевидно. Очакват се подобрения на стадионите, нови паркинги и развлекателни площи. Също така модернизиране на местата за хранене и настаняване на очакваните фенове, както и оптимизиране на транспортните мрежи.

Или казано с няколко думи: ползи за местния бизнес и икономика.

Как Евро 2024 ще стимулира туризма в Германия?

Туристическата индустрия е добре запозната с т.нар. Ефект Барселона. Благодарение на Олимпийските игри през 1992 г. Барселона, някога считан за непривлекателен индустриален град, успява да се превърне в задължителна дестинация за всички туристи, идващи в Испания.

Можем да кажем същото и за предстоящия спортен форум в Германия. Всяко спортно събитие носи ползи на страната и градовете домакини, като стимулира икономиката и туризма.

Влиянието на еврошампионата

Еврошампионатът стимулира националната икономика на страната домакин. Очаква се Германия да усети положителното въздействие на първенството точно преди края на Евро 2024.

Това събитие предоставя уникална възможност на немските бизнеси да достигнат до нови клиенти и пазари. По време на тазгодишното европейско първенство по футбол, много бизнеси ще отбележат значителен ръст на продажбите.

Това от своя страна води до повече инвестиции в различни бизнеси, особено в секторите на хотелиерството, търговията на дребно и развлеченията. Такива събития често водят до засилено сътрудничество между съседните държави, като насърчават търговията и туризма. Тук ползата е не само за страната домакин, а и за съседните страни, защото укрепва регионалните икономически връзки.

Продажбата на права

Спонсорството и медийните права по традиция са значителен източник на приходи. Притокът на капитали е от полза за отборите, лигите и свързаните с тях бизнеси, защото създава много добри условия за стимулиране на икономиката.

Продажбата на права за излъчване е основен икономически фактор в спорта и Германия ще направи всичко възможно да монетизира повишения зрителски интерес. Медийните права генерират значителни приходи за спортните организации, които от своя страна инвестират обратно в спорта, създавайки цикъл на растеж.

Цифровите платформи, включително социалните медии, промениха начина, по който феновете се ангажират със спорта. Освен това, те създадоха и нови източници на приходи за бизнеса чрез онлайн реклама и абонаментни услуги.

Спортният мърчандайзинг

Спортният мърчандайзинг е друг процъфтяващ сектор, защото любителите на футбола купуват всичко - от фланелки до сувенири. Това не само повишава приходите на спортните отбори, но и създава възможности за търговците на дребно и производителите.

Сътрудничеството между футболните отбори и марките води до създаването на ексклузивни стоки, което разширява пазарния обхват и за двете страни. Споразуменията за лицензиране допълнително увеличават тези възможности, като позволяват на бизнесите да се възползват от логата и търговските марки на отборите.

Стимулиране на местната икономика

Инвестициите в реновирането на стадионите и базите създават работни места и увеличават стойността на имотите, което е от полза за цялата икономика. Наличието на голямо спортно съоръжение повишава цената на търговските площи в околността, като брандовете се борят за най-добрите места, за да се възползват от притока на фенове и туристи.

Спортните събития значително увеличават и търсенето на хотелиерски услуги. Хотелите в градовете ще се радват на голям брой посетители, което значително ще увеличи приходите им. Също така, услуги като кетъринг и управление на събития също могат да се възползват от предстоящото събитие.

Връзката между големите спортни събития и бизнес средата е сложна и взаимноизгодна. Тези събития не само носят вълнение на феновете, но и създават среда от икономически възможности за бизнеса в различни сектори.

От инфраструктурата и туризма до медиите и мърчандайзинга - въздействието е дълбоко и широкообхватно, което доказва силата на спорта и в частност европейското първенство по футбол като катализатор на икономическия растеж.

По всичко личи, че по време на Евро 2024 близостта на спорта и бизнеса ще се развие още повече. Новите технологии, като виртуалната реалност и AI ще създадат нови преживяванията на феновете, предлагайки иновативни платформи за реклама на бизнесите.

Освен всичко това - устойчивото развитие и социалната отговорност стават неразделна част от спортните събития, откривайки възможности за екологични и етични бизнес практики.

Новините на Dsport и във Facebook, Viber, YouTube, TikTok и Instagram!

Мобилният Аpp на Dsport вече е тук - изтеглете за Android и iOS