Пистата, на която се провежда Гран При на Испания, ще бъде с преработена конфигурация за тазгодишното състезание – осмо в шампионата. Пистата ще има и нови елементи за безопасност и реновирани гаражи.
Пистата, недалеч от Барселона, за първи път беше домакин на Гран при на Испания през 1991 г., когато Аертон Сена и Найджъл Менсъл се бориха за шампионата и оттогава претърпя няколко промени.
През 2007 г. беше въведен остър завой преди последния завой, но тази година (в момента на завои 14 и 15) той ще бъде премахнат, за да се върне участъкът към първоначалния си вид.
Нови бариери TECPRO ще бъдат въведени в последните два бързи завоя, а официалната дължина на пистата за Гран при на Испания ще бъде 4657 метра, което е с 18 метра по-късо от предишното трасе.
Испанската писта също ще претърпи други промени, с разширение на зоната за спиране на завой 1, включително още 70 метра чакъл плюс 5 процента и нова ограда, защитаваща завои 1 и 2, за да се подобри безопасността на шофьорите.
Светофарите на изхода от питлейна ще бъдат преработени за 2023 г., включително "по-модерна" сигнална кула – плюс пребоядисване и подмяна на бордюрите и бариерите от гуми.
И накрая, гостоприемството и корпоративните зони на сградата по протежение на главния път ще бъдат разширени и модернизирани, докато постоянните тоалетни във фен зоните ще бъдат обновени за Гран при на Испания през 2023 г., което ще се проведе от 2 до 4 юни.
Мерцедес се страхува от силата на Ред Бул: Болидът им е с 10 милиметра по-нисък
Хонда се завръща във Формула 1?
Новините на Dsport и във Facebook, Viber, YouTube, TikTok и Instagram!
Мобилният Аpp на Dsport вече е тук - изтеглете за Android и iOS