Ерата на Мария Шарапова на корта приключи, но това съвсем не значи, че империята "Шарапова" е към своя край! Напротив! През годините рускинята изгради много бизнеси, които и носят милиони. Няма копмания, която да не иска Маша за свое лице, дори, когато тя вече няма да играе тенис.
Шарапова се оттегля от тениса на 32, няма да я видим повече на корта
Мария Шарапова има рекламни договори за десетки милиони долари годишно. Дори след драмата с допинга отстъплението на спонсорите не бе толкова драматично. А на всичкото отгоре тя има и изключително успешен собствен бизнес - Sugarpova. Какво обаче се крие зад този невероятен проект? Дисциплина!
Годината е 2013! Тогава Маша печели финала на турнира в Щутгарт срещу На Ли. Дългокраката русокоса тенисистка в потник и къса пола от собствена колекция на "Найк" издава силен вик и вдига победоносно ръце. В съблекалнята следват няколко глътки шампанско под одобрителните аплодисменти на екипа й. Турнирът свършва, време е да се продължи напред. Шарапова поема курс към родната Москва.
На следващата сутрин тя е вече в хотела. Рускинята идва в родината си няколко пъти в годината. Още в 4 сутринта е написала няколко думи в профила си в Twitter и е поръчала от румсървиза всякакви възможни руски ястия. Все пак това е единственият й ден у дома за отдих. После започва работа.
Само до обяд тя е посетила промоция на "Порше" в Lotte Hotel. След това идва ред на интервютата в хотела. Графикът е разчетен до секунда. Предвидени са дори задръстванията в руската столица. Разчетено е как най-ефективно се използва всяка минута. Единствената отбивка е за снимки в Останкино в шоуто "Вечерний Ургант". После Маша се връща в хотела, преоблича се, за да може денят да завърши с представяне на марката й бонбони, и то в разположения в съседство мол.
Тогава тя отделя малко време за интервю пред Forbes. Пристига по кожени гамаши и светлобежова блуза, без грим. Маша е по-неспокойна, отколкото пред публика. Емоциите си обаче скрива, така както го е тренирала - зад усмивката. А за всеки въпрос има готов стандартен отговор.
В съседното фоайе седи нисък невзрачен мъж с дънки и бейзболна шапка. Той никога не влиза в кадър, но не се заблуждавайте, винаги е там. Това е 41-годишният Макс Айзенбъд, агентът на Маша, който с нея прави може би най-успешния търговски тандем в историята на женския тенис.
Заедно с него Шарапова се превърна в най-богатата спортистка в света и зае първото място в класацията на най-видните руски знаменитости.
"Макс ми се обади и каза: Шугърпова! Засмях се и си помислих колко добър прякор"- Шарапова се смее често, но две и половина години след позвъняването наистина има причина широка усмивка да огрява лицето й. Идеята на този "псевдоним" не принадлежи на нея, нито на агента, а на Джеф Рубин.
Търговецът се смята за легенда на американския сладкарски бизнес, собственик на верига It'Sugar, където дъвчащи бонбони във всички цветове и различни форми са комбинирани с ярки чорапи, чанти и тениски с лозунги като "I love nerds" и "Hello Kitty". Рубин казва, че името Sugarpova му хрумнало случайно и го предложил. Това съвпада с момента, в който Шарапова и Айзенбъд обсъждат бъдещето след края на спортната й кариера.
"В работата ми с Nike, TAG Heuer натрупах много опит, но там решенията се взимат от други хора, а на мен ми се иска да държа всичко в свои ръце, да се разпореждам с парите си и да реализирам идеите си", разказва тенисистката.
Шарапова дори си взема ден почивка, за да обмисли идеята. "Всички имаха парфюми и линии дрехи, затова производството на бонбони ми се стори неочаквана стъпка. Аз обичам да се отличавам: ако всички носят черно, аз ще искам да нося червено", казва тя. В края на 2011 г. в компанията е регистрирана Sugarpova LLC, замислена като семеен бизнес. В нея няма дял нито Рубин, който става консултант на марката, нито Айзенбъд, който я управлява. Неин директор се води майката на Мария - Елена Шарапова.
По съвет на Рубин производството е поверено на испанска фабрика "Fini". В продуктовата линия има дъвчащи бонбони и дъвки във формата на тенис топки и женски устни. През 2012 г. се състоя презентацията на Sugarpova в Ню Йорк. Лакомствата първоначално се продават в сайта ItТSugar, а по-късно могат да се намерят в Лондон, Дубай, Париж, Мелбърн, Москва и Токио. Цената за пакетче е 5,99 долара.
Sugarpova стана страхотен хит на пазара през годините. Маша осъзная, че я бива в бизнеса и постепенно реши да разшири бизнеса си. Шарапова се ангажира да разшири влиянието си и започна да се занимава с неща като интериорен дизайн и е ревностен защитник на правата на жените.
Тя стартира програма за подпомагане на жените предприемачи и т.н self-made womеn - жени, постигнали големи успехи благодарение на своя интелект и стратегическото си мислене, и е готова да споделя знанията и опита си.
Дори след като бе хваната с допинг в началото на 2016 година, очакванията спонсорите да се отдалечат от нея не се оправдаха напълно. Така че щом подобно нещо не може да срине империята на Шарапова, то отказването й от тениса едва би могло да стори това.
Новините на Dsport и във Facebook, Viber, YouTube, TikTok и Instagram!
Мобилният Аpp на Dsport вече е тук - изтеглете за Android и iOS