След като ФИА потвърди нарушение в дебелината на планката на болида на Ландо Норис, от Макларън направиха отчаян опит да оспорят решението. Дисквалификацията дойде в ключов момент от шампионата, малко след впечатляващата победа на Макс Верстапен, което направи залога още по-висок.

Аргументите на Макларън

Основната защитна теза на британския тим се градеше върху няколко ключови фактора. Те настояваха, че необичайните условия на пистата и силно ограниченото време за подготовка са довели до прекомерно износване на болида.

Според представителите на Макларън, неочакваното подскачане на техния болид MCL39, комбинирано със съкратените тренировъчни сесии, е причинило по-бързо от нормалното износване на долната част на шасито. Те дори предположиха, че случайни повреди или необичайни модели на натоварване може да са повлияли на финалните измервания.

Непреклонната позиция на стюардите

Въпреки обширните обяснения на Макларън стюардите се фокусираха изцяло върху обективните данни. Измерванията бяха категорични и не оставиха място за интерпретации – задните плъзгачи на колата на Норис са били под минимално изисквания праг от 9 мм.

Строгите правила не прощават

От Макларън изтъкнаха, че размерът на нарушението е значително по-малък в сравнение с предишни случаи от сезона. ФИА контрира, че в текста на правилника няма предвидена никаква гъвкавост, а историческите прецеденти не дават основание за избягване на санкцията.

Правилата относно дебелината на планката се основават на принципа на „строга отговорност“. Това означава, че намерението, обстоятелствата или мащабът на износването рядко влияят на крайното решение, което направи защитата на Макларън практически невъзможна.

Дисквалификацията на Макларън е факт! Интригата за титлата се заплете
Норис и Пиастри пред шокираща дисквалификация след Гран При на Лас Вегас

Новините на Dsport и във Facebook, Viber, YouTube, TikTok и Instagram!

Мобилният Аpp на Dsport вече е тук - изтеглете за Android и iOS