Венеция изпадна през този сезон от Серия А, но успя да спечели сърцата на много фенове, като „най-модерния клуб в света“. Разположен във Венеция, най-романтичната туристическа дестинация в Италия, преди се чувстваше като фантастична възможността, че градът може да стане известна с футбола си, а не с гондолите си.

Но сега, наред с посещението на известните канали, все повече и повече туристи искат да разгледат действията на стадион „Пиер Луиджи Пендзо“, който е с капацитет от 11 150 места.

Историята на Венеция е една – да триумфираш над несгодите.

Покойният Маурицио Дзампарини издигна отбора от четвъртото ниво до Серия А, след като купи клуба през 1987г., но след изпадането от елита през 2002г., се отказа от мечтите си за изграждането на венецианска футболна империя и продаде тима, за да купи Палермо.

Удивителното е, че същото лято новият отбор на Дзампарини купи 13 играчи от Венеция, като „крилатите лъвове“ останаха шокирани.

Две години по-късно Венеция бе обявен в несъстоятелност, впоследствие трябваше да бъде възроден като феникс три пъти от 2005г. насам.

През 2020г. американският бизнесмен и бивш изпълнителен директор на нюйоркската фондова борса Дънкан Нийдерауер пристигна като президент на клуба и успя да трансформира Венеция отгоре надолу.

След пристигането на Нийдерауер, един някога борещ се клуб се опита да се облегне на идентичността на своя град, вместо да се конкурира с традициите на Венеция.

Венеция започна да се обляга на невероятната репутация на града като център на класическото изкуство и литературата.

Футболът се превърна в голям играч в света на модата. Венеция използва това в своя полза, като използва марката на Капа, която е известна с класическия си италиански вид. Първият проект беше зашеметяващо предимно черно трико със зелени, червени и златни елементи, беше разпродадено в рамките на осем часа след пускането си на пазара. Фланелката се отличава с разкошни мотиви, а вместо да я украсят с крещящ спонсор, от клуба решиха да сложат на гърдите надписа „Венеция“ със златни букви.

Под името им има V-образна форма, направена от звезди, базирани на тези на покрива на зашеметяващата базилика Сан Марко във Венеция.

Венеция успя да моделира тези екипи в Серия А през сезон 2021/22, след като спечели драматично плейофите в Серия Б през предишната година.

За съжаление последният им престой в Серия А беше кратък, но по пътя си със сигурност спечелиха много приятели.

След като отказа да се преклони въпреки многобройните фалити, най-модерният клуб в света няма да бъде уплашен от нов престой в Серия Б.

Независимо в коя лига се намират, феновете ще се насладят на следващото модно издание на Венеция и Капа и пак ще се стичат в Града на водата за романтично футболно поклонение.

За този необичаен клуб изминалият сезон беше само началото за място, което се стреми да се превърне в един от емблематичните футболни градове в света.

Принцът на Монровия с баща носител на Златната топка, който учи футбол от майка си

Dsport е и във Viber! Присъединете се и бъдете преди всички

Новините на Dsport и във Facebook, Viber, YouTube, TikTok и Instagram!

Мобилният Аpp на Dsport вече е тук - изтеглете за Android и iOS