Международният олимпийски комитет трябва да преразгледа своята олимпийска маркетингова стратегия, за да осигури по-добри условия за спонсорите, каза кандидатът за президент на МОК Моринари Ватанабе.

Японецът, който оглавява Международната федерация по гимнастика (ФИГ) от 2017 година и е един от седемте кандидати, които се борят за най-високия пост, добави, че МОК трябва да преразгледа процеса на вземане на решения.

Ватанабе ще се конкурира за поста с шефа на Световната атлетика и бивш олимпийски шампион Себастиан Коу, с Кърсти Ковънтри, министър на спорта на Зимбабве и бивша състезателка по плуване, с Хуан Антонио Самаранч, син на покойния бивш президент на МОК, и с шефа на Международния колоездачен съюз Давид Лапартиент.

Също така в надпреварата за наследник на отиващия си президент Томас Бах са принц Фейсал Ал Хюсеин от Йордания и президентът на ФИС Йохан Елиаш. Изборите са насрочени за месец март.

Опитен спортен администратор Ватанабе, който също така беше член на организационния комитет на Олимпийските игри в Токио 2020, заяви в интервю пред агенция "Ройтерс", че има нужда от основен преглед на маркетинговия план на Олимпийските игри след напускането на трите японски спонсори след Игрите в Париж това лято.

Toyota, Bridgestone и Panasonic, водещи спонсори на МОК от 1987 година насам, прекратиха подкрепата си преди няколко месеца.

"Много японски компании искат да спонсорират Олимпийски игри, защото Олимпийските игри означават голям престиж за компанията. Те искат да ги подкрепят, но, разбира се, се нуждаят от реклама. Засега балансът не е добър. Плащат се много пари, но компанията не получава съответните ползи. Това е проблемът! Ако бях президент на компания, щях да кажа: "Моля, подкрепете футбола, защото там има реклама", каза Ватанабе.

МОК, който не позволява на спонсорите да рекламират на спортните съоръжения по време на Олимпиадата, има приходи от 2,295 милиарда долара от най-големите си спонсори за периода 2017-2021, вторият по големина източник на приходи за олимпийското движение след телевизионните оператори, които са платили 4,544 милиарда долара за същия период.

"Трябва да променим маркетинговата система. Сегашната маркетингова система "използвай петте олимпийски кръга и ми дай 200 милиона или 300 милиона" не може да продължи да съществува", заяви Ватанабе.

65-годишният японец добави, че процесът на вземане на решения в МОК, който при Томас Бах е виждал повече правомощия, насочени към президента и към Изпълнителния комитет, а не към обикновените членове, също трябва да бъде преразгледан.

"Много хора искат да участват в решенията на МОК, защото ние сме спортно семейство. Но Изпълнителният комитет е твърде силен. Много неща се решават само от членовете на Борда или от президента. Това не е толкова добре. МОК трябва да уважава международните федерации и националните олимпийски комитети. Сега МОК е много силен!", завърши Моринари Ватанабе.

Новините на Dsport и във Facebook, Viber, YouTube, TikTok и Instagram!

Мобилният Аpp на Dsport вече е тук - изтеглете за Android и iOS