Сред най-големите противоречия около Световното клубно първенство е участието на Лионел Меси и Интер Маями, домакин, избран лично от ФИФА, или поне така смятат мнозина, тъй като отборът не спечели Шампионската лига на КОНКАКАФ , нито дори МЛС, за да се класира за турнира.

Организацията на Инфантино твърди, че Купата на предизвикателството, редовният сезон на американската лига, е достатъчна, за да направи Интер Маями домакин на Световното клубно първенство.

В действителност, зад това решение се крие огромен търговски интерес и богатство от пари, които съпътстват Меси от пристигането му в САЩ .

Въпреки че данните не са публични, се смята, че през 2024 г. приходите от спонсорство в МЛС са се увеличили с 10% поради присъствието на Лео.

Нещо повече, от 36-те компании, които спонсорират състезанието, 80% се присъединиха, след като стана известно, че Меси ще играе в него. МЛС, заедно с клубовете си, генерира почти 800 милиона долара годишно от спонсорство. Без Лео това е невъзможно.

Adidas и Apple са основните двигатели на това движение. Германската спортна марка е с МЛС от миналия век и облича всичките 30 франчайза. Тя беше един от най-големите стимули Меси, нейната глобална икона, да се окаже в САЩ.

Последният договор между Adidas и МЛС, след пристигането на аржентинеца, ги обвърза до 2030 г. за 778 милиона. Огромна сума.

Ето един съкрушителен факт: миналата година фланелката на Интер Маями на Меси беше най-продаваната фланелка на Adidas в света. Само за 48 часа след подписването му бяха продадени 700 000, а още 500 000 бяха поръчани. Това увеличи продажбите на фланелки на МЛС със 17%.

Двама бивши играчи от родния елит ще бродират на Световното клубно първенство

Ходът на Apple отива по-далеч. МЛС включи компанията в сделката за привличане на Меси в Маями, след като закупи аудиовизуалните права за десет години (2023-2033) за приблизително 245 милиона евро. По този начин аржентинецът получава процент от абонаментите за MLS Season Pass, продуктът, с който Apple TV+ постига рекордна аудитория в сравнение с други години. Следващата стъпка е създаването на програма в стил NFL „Sunday Night Soccer“, която да анализира мача и представянето на Меси. Разбира се, със съответното спонсорство.

Световното клубно - 998 футболсти от 81 страни от 5 континента

Новините на Dsport и във Facebook, Viber, YouTube, TikTok и Instagram!

Мобилният Аpp на Dsport вече е тук - изтеглете за Android и iOS