Шефът на компанията Пирели, която произвежда гумите за болидите във Формула 1, Марио Изола даде интервю пред „F1 TV“, в което коментира управлението на новите 18-инчови гуми, които влизат в употреба от този сезон. Той потвърди мнението на много от пилотите, че болидите през 2022-ра година са по-трудни за управление в бавните завои спрямо миналогодишните коли.

„Новите гуми трябва да се управляват по друг начин. Те са много по-различни от досегашните смеси. Вероятно те трябва да използват много повече сцеплението в права линия в сравнение с комбинираното сцепление заради тези характеристики на задната гума. Смятам, че пилотите са доста добри в това да се адаптират към новата ситуация“, заяви Изола.

Той разясни и някои специфики на новите гуми на Пирели: „Имайте предвид, че те имат по-малко притискане в нискоскоростните завои. Така че те имат малко недозавиване, което се генерира от по-силната задна гума както се видя в Барселона. Това нещо се появи и в Абу Даби“.

„Пилотите съобщиха, че задната гума е доста силна, а предната блокираше по-често. Така че при болидите-мулета имаше известно недозавиване. За щастие екипите успяха да го коригират с новите болиди в Барселона“, допълни шефът на Пирели.

Верстапен с най-доброто време в последния ден на тестовете в Бахрейн

Dsport е и във Viber! Присъединете се и бъдете преди всички

Новините на Dsport и във Facebook, Viber, YouTube, TikTok и Instagram!

Мобилният Аpp на Dsport вече е тук - изтеглете за Android и iOS