Пресичаща стратегия изведе Фетел до победа в Сингапур

Георги Атанасов Георги Атанасов

Себастиан Фетел спечели Гран При на Сингапур на пистата "Марина Бей" след като завърши пред съотборника си във Ферари Шарл Льоклер и пилотът на Ред Бул Макс Верстапен. Мерцедес останаха извън подиума, като Люис Хамилтън и Валтери Ботас завършиха на четвърта и пета позиция. Топ 10 допълниха Алекс Албън (Ред Бул), Ландо Норис (Макларън), Пиер Гасли (Торо Росо), Нико Хюлкенберг (Рено) и Антонио Джовинаци (Алфа Ромео). Пилотите завършиха на съвсем малки разлики, тъй като имаше 3 излизания на колата за сигурност в края на надпреварата.


Това бе и първата двойна победа на Ферари за този сезон, а днешният триумф е първият двоен за даден отбор на тази писта в историята на Формула 1. 

Състезанието започна без инциденти и пилотите в топ 6 запазиха своите стартови позиции. Льоклер поведе колоната, а Фетел се опита да изпревари Хамилтън, но не сполучи с опитите си в рамките на първата обиколка. Верстапен, Ботас и Албън пък се залепиха зад водещото трио. Пилотът на Ферари преднамерено не наложи високо темпо и до 20-тата обиколка, шестицата се движеше компактно, когато започнаха спиранията в бокса за нови гуми. 

Първи спряха Себастиан Фетел и Макс Верстапен. В 21-тата обиколка, Шарл Льоклер направи питстоп, но се върна зад германския си съотборник във Ферари. Получи се пресичаща стратегия, която изведе косвено Фетел на първо място. 

Мерцедес предпочетоха по-консервативен вариант със задържане на Хамилтън и Ботас по-дълго на пистата със стартиралите гуми, но това не донесе дивиденти. Финланденцът влезе в 22-рата, а световният шампион в 27-мата. Видимо недоволен, британецът се завърна зад фераритата и Верстапен. 

В 35-тият тур Ромен Грожан опита да изпревари Джордж Ръсел, но пилотът на Хаас удари колегата си от Уилямс, като го извади от състезанието. Сейфтикар се появи пред колоната от болиди и се задържа в рамките на 6 обиколки. 

Едва 4 обиколки по-късно Серхио Перес отпадна заради технически проблеми, а колата за сигурност отново оглави пилотите, тъй като автомобилът на мексиканеца остана в опасна зона. В 47-мата обиколка спорът бе подновен, но отново се случи катастрофа в 50-тата. Даниил Квят от Торо Росо опита да спечели позиция срещу Кими Райконен от Алфа Ромео, но не прецени действията си и повреди окачването на световния шампион за 2007 година. Сейфтикарът отново влезе в сила и се прахоса нови обиколки, докато се почисти пистата от маршалите. 

10 обиколки преди края се осъществи рестарт на надпреварата, а Фетел уверено поведе пред Льоклер, Верстапен, Хамилтън, Ботас и Албън. Пилотите от топотборите не успяха да се изпреварят и след 61-вият тур, Себастиан Фетел видя пръв карирания флаг за първа победа през сезона. 

Днешният успех е първи за Фетел от 26 август 2018 година, когато завърши първи в Гран при на Белгия. 
 

Станете част от новата платформа на dsport!

Слушайте ексклузивните аудиоистории на Томислав Русев и Ирина Русева за най-щурите предавания на футболни мачове по Дарик радио, традиционен седмичен обзор с Ники Александров, както и коментари на Стефан Стоянов за Меси, Роналдо и останалите звезди на футбола само в страницата на dsport в Patreon! Включете се тук

Прочетете още