Историческата продажба на Атлетико Мадрид на американския инвестиционен фонд Apollo Global Management навлиза в последния си етап. Според информации в Испания, всички детайли по сделката са почти напълно приключени и официалното съобщение се очаква скоро.

Очаква се Apollo, един от най-големите инвестиционни фондове в света с управляван капитал от приблизително 900 милиарда долара, да придобие приблизително две трети от акциите на клуба, докато настоящите собственици ще запазят миноритарен дял. Главният изпълнителен директор на клуба Мигел Анхел Хил Марин и президентът Енрике Сересо ще продължат да заемат позициите си и ще наблюдават прехода.

В момента Атлетико се контролира от Atlético Holdco SL, собственост на Хил Марин (чрез Holding de Inversiones Atléticas), Сересо (чрез Video Mercury Film) и американския инвестиционен фонд Ares Management. Други 27% се държат от Quantum Pacific, собственост на израелския бизнесмен Идан Офер. Делът на Хил Марин се оценява на 600-700 милиона евро, което прави стойността на целия клуб около 2 милиарда евро.

Фондът Apollo се присъединява към нарастващата глобална тенденция за навлизане на финансов капитал в света на спорта. Фондът наскоро стартира специален фонд от 5 милиарда долара за стратегически инвестиции в тази област, подобно на действията на гиганти като CVC и Oaktree.

От Атлетико Мадрид признаха през последните месеци, че привличането на нови партньори е необходимо за развитието на клуба: „Нуждаем се от допълнителен капитал, за да може Атлетико да функционира по-добре и да продължи да расте след деветдесетте минути на терена.“

Визията на Apollo Global Management е да задълбочи процеса на трансформиране на Атлетико в модерна бизнес-професионална организация, като същевременно се фокусира върху финансовата стабилност и увеличаването на фиксирания доход. Един от основните проекти е „Спортният град“ - инвестиция от 350 милиона евро в развитието на огромен комплекс от над 265 000 квадратни метра в района на Сан Блас, който ще включва академия, тренировъчни съоръжения, зони за отдих, търговски центрове, хотели и дори плаж с изкуствени вълни. Комплексът ще функционира в близост до стадион „Метрополитано“, с цел да се осигури стабилен източник на доходи, който не зависи от резултатите на отбора.

Ходът се сравнява и с градския съперник Реал Мадрид, който се смята за успешен бизнес модел, но в момента е в процес на модернизиране на структурата си на собственост. Докато се очаква Реал да отвори част от акциите си за частни инвеститори, Атлетико вече е избрал мащабен ход, който ще го въведе в нова ера на финансово управление. С постоянно увеличение на приходите (409,5 милиона евро през миналия сезон, увеличение с 12%) и подписването на търговски договори с гиганти като Red Bull, Riyadh Air и Туристическия съвет на Руанда, икономическият потенциал е ясен.

Оставащото предизвикателство е да се поддържа балансът между спортния успех и финансовото управление. След назначаването на Диего Симеоне през 2012 г., Атлетико поддържа 13-годишна серия в Шампионска лига, основата за всеки бъдещ бизнес успех. От Apollo сега ще се изисква не само да максимизира печалбите, но и да разбира страстта на феновете и уникалността на клуба. Съчетаването на финансовата стабилност, която фондацията носи, със спортната основа, която Симеоне продължава да ръководи, би могло да предефинира бъдещето на Атлетико Мадрид в епоха, в която капиталът и футболът вървят ръка за ръка.

Новините на Dsport и във Facebook, Viber, YouTube, TikTok и Instagram!

Мобилният Аpp на Dsport вече е тук - изтеглете за Android и iOS