Двукратният световен шампион Макс Верстапен триумфира по повече от категоричен начин в Гран При на Япония, 16-и кръг във Формула 1, като това бе победа №13 за нидерландеца, който е все по-близо до третата си световна титла. Въпреки това, неговото класиране гарантира титлата при конструкторите на Ред Бул за 2023 г.
The sky's the limit for Max and Red Bull ????
— Formula 1 (@F1) September 24, 2023
Constructors' title #6 ????????????????????????#F1 #JapaneseGP pic.twitter.com/YQpgJZ9S5u
На легендарната писта „Сузука“ предимството на болида на Ред Бул, пилотиран от Варстапен, бе тотално от първата свободна тренировка до последната обиколка в надпреварата, като той завърши с разлика от почти 20 секунди пред останалия на второ място Ландо Норис с Макларън.
На подиума се качи и другият пилот на Макларън – Оскар Пиастри, който направи добро състезание и въпреки че бе изпреварен от съотборника си на старта, успя да се предпази от пилотите на Ферари и Мерцедес. Така той спечели първия си подиум във Формула 1.
What a result for @McLarenF1 ????????#F1 #JapaneseGP pic.twitter.com/tK0D230gty
— Formula 1 (@F1) September 24, 2023
Състезанието започна интересно в челото, като освен размяната на позиции между пилотите на Макларън, по-назад Карлос Сайнс изпревари Серхио Перес, който пък извади Хамилтън от трасето.
Алонсо спечели няколко позиции на старта, в който имаше контакт между няколко болиди и Валтери Ботас спука предна дясна гума, а по пистата имаше отломки, което доведе до кола за сигурност на пистата.
При подновяването на надпреварата в 5-ата обиколка Джордж Ръсел първо изпревари Хамилтън, но след това по-опитният пилот на Мерцедес си върна 7-ото място.
Перес трябваше да мине през бокса, което го изкара в края на колоната. При опита да си пробие път напред, мексиканецът получи наказание от 5 секунди, а след това се удари с Кевин Магнусен и напусна надпреварата, 13 обиколки преди края обаче той бе върнат на пистата, за да може да изтърпи наказанията си и те да не останат за следващо състезание.
В челото пък имаше няколко размествания, които основно идваха при спиранията в бокса. Джордж Ръсел избра стратегия с един бокс и в края трябваше да се брани от Оскар Пиастри, който го изпревари 11 обиколки преди края, а след това бе притиснат и от Шарл Льоклер. Зад тях идваха техните съотборници Хамилтън и Сайнс. Монегаскът изпревари британеца в 45-ата обиколка и тръгна да гони Макларън-ите.
Четири обиколки по-късно Ръсел пусна Хамилтън пред себе си и остана да държи Сайнс на 7-ото място. Това обаче се получи само за една обиколка, тъй като испанецът изпревари Ръсел в края на старт финалната права в 50-ата обиколка.
Въпреки своите усилия, Сайнс не успя да изпревари Хамилтън, който пък нямаше шанс да се бори със завършилия на 4-о място Шарл Льоклер.
На 7-о място остана Джордж Ръсел, който не бе застрашен от Фернандо Алонсо с болида на Астън Мартин.
Болидите на Алпин, пилотирани от Естебан Окон и Пиер Гасли заеха последните две места, получаващи точки, оставяйки извън Топ 10 Лиам Лоусън с Алфа Таури.
MAX VERSTAPPEN WINS AT SUZUKA ????#F1 #JapaneseGP pic.twitter.com/LRN97ums7H
— Formula 1 (@F1) September 24, 2023
Рикиардо и Цунода ще карат за АлфаТаури през 2024
Новините на Dsport и във Facebook, Viber, YouTube, TikTok и Instagram!
Мобилният Аpp на Dsport вече е тук - изтеглете за Android и iOS