Африканската футболна конфедерация (КАФ) обяви рекорден брой от 20 партньорства за медийни права, обхващащи повече от 30 европейски страни, за предстоящата Купа на африканските нации (AFCON) през 2025 г. Новината беше съобщена официално от конфедерацията.

Турнирът, чийто домакин е Мароко, ще бъде излъчен до „милиони футболни фенове в цяла Европа“, се казва в изявлението. Първият мач е между домакините и Коморските острови в Рабат.

Стратегически пробив за африканския футбол

От КАФ подчертават, че тези споразумения бележат огромен скок напред в стратегията на организацията за разширяване на обхвата, видимостта и стойността на африканския футбол в световен мащаб.

„Тези споразумения представляват важна стъпка напред в стратегията на КАФ за увеличаване на обхвата, видимостта и стойността на африканския футбол в световен мащаб“, се посочва в официалното съобщение.

Разширяване на ключови пазари

Надграждайки върху знаковата сделка с Channel 4, благодарение на която за първи път всички 52 мача от турнира ще бъдат излъчени безплатно в Обединеното кралство, КАФ си осигури и нов договор в Испания с Movistar. Очаква се този ход да привлече значителна гледаемост предвид голямата мароканска диаспора в страната и дълбоките връзки между испанския футбол и турнира.

В Гърция надпреварата се завръща на екран чрез ново споразумение с обществения оператор ERT, което ще осигури национално покритие за първи път от много години. Освен това, Купата на африканските нации 2025 ще се излъчва за първи път безплатно и в Норвегия благодарение на нова сделка с VGTV.

 За да се чувстват „специални“: ще има ток в Зимбабве по време на КАН

Очакван ръст на аудиторията

Очаква се телевизии като SportItalia и Ziggo, които отчетоха силна гледаемост по време на последното издание на турнира съответно в Италия и Нидерландия, да привлекат още по-голям интерес. За това допринасят значителните марокански общности в двете страни, както и участието на няколко марокански звезди в нидерландската Ередивизи.

Същевременно SportDigital се очаква да продължи да осигурява висока гледаемост в региона DACH (Германия, Австрия и Швейцария). Всички споразумения са сключени в партньорство с IMG, международната агенция на КАФ за медийни права и спонсорство.

Ето и пълния списък с партньорите на КАФ за Европа:

A1 – България
Arena Sport – Сърбия, Босна, Черна гора, Северна Македония
ARTMOTION – Косово
Cablenet - Кипър
Channel 4 – Обединено кралство
ERT – Гърция
Exxen – Турция
Joyn – Австрия
Megogo – Полша, Украйна, Казахстан
Movistar – Испания
Okko – Русия, Казахстан
RMC (радио права) – Франция
Sport 5 – Израел
SportItalia – Италия
Sport Plus – Казахстан
Sport TV – Португалия
SportDigital – Германия, Австрия и Швейцария
SportKlub – Словения, Хърватия
VGTV – Норвегия
Ziggo Sport – Нидерландия

Новините на Dsport и във Facebook, Viber, YouTube, TikTok и Instagram!

Мобилният Аpp на Dsport вече е тук - изтеглете за Android и iOS