От години Флорентино Перес се опитва да намери решения за финансиране на Реал Мадрид, осъзнавайки, че моделът на членство в клуба е далеч по-слаб от този на европейските му конкуренти, които се възползват от силни частни или държавни инвеститори. За да запази силата си, без да се отказва от традициите на клуба, Перес се готви да продаде 10% от акциите на клуба. Планът е да се създаде нова компания, която би могла да привлече външни инвеститори, или да се използва съществуваща такава.

Решение, което вече предизвиква дебат в Мадрид, въпреки че планът на Реал включва продажба на миноритарен дял без правомощия за вземане на решения. Този модел е вдъхновен от германските спортни отбори. А според испанските медии, трима акционери са заинтересовани от проекта: голяма американска компания, чието име не е разкрито, Sixth Street, компания, позната на мадридския клуб, тъй като участва в експлоатацията на новия “Сантиаго Бернабеу” чрез споразумение за 360 милиона евро.

LVMH иска да блесне с Реал Мадрид

Бернар Арно, ръководител на луксозната група LVMH, е сред анкетираните инвеститори. Интересът му е част от по-широка стратегия, тъй като LVMH вече има търговска връзка с Реал Мадрид, след като стана официален доставчик на футболните и баскетболните отбори на клуба през юни миналата година. Инвестирането в капитала на клуба би позволило на луксозната марка да се асоциира с една от най-престижните спортни институции в света, предвид съществуващия ѝ мажоритарен дял в Париж ФК.

Въпреки че в момента не е в ход официален процес или преговори, тримата инвеститори следят отблизо реакциите на членовете и привържениците на клуба към тази потенциална реформа, която би могла да доведе до рекордна оценка на клуба, с прогнозна стойност над 10 милиарда евро. Припомняме, че това ново решение се оспорва от някои фенове на Реал Мадрид.

Новините на Dsport и във Facebook, Viber, YouTube, TikTok и Instagram!

Мобилният Аpp на Dsport вече е тук - изтеглете за Android и iOS