Американският отбор във Формула 1 Хаас и Тойота обявиха дългогодишно партньорство в петък, което върне най-големият производител на автомобили в Япония във Формула 1 за първи път от 2009 година.
Хаас обаче ще продължи да използва двигатели на Ферари, след като отборът сключи през юли продължението на договора до 2028 година. Тимът, чийто шеф е японецът Аяо Комацу, е на седмо място в класирането на конструкторите в момента с 31 точки преди Гран при в Остин, Тексас, следващата седмица.
Партньорството между Хаас и Тойота започва веднага, като болидите на пилотите Нико Хюлкенберг и Кевин Магнусен ще бъдат брандирани с логото на японския концерн. Тойота става технически партньор на Хаас, като двете страни ще обменят експертиза, знания и средства. Тойота ке предоставя дизайн и технически услуги.
"Да имаме подкрепата на лидера в автомобилния сектор и да работим заедно ще ни позволи да се развием и ускорим пътя си. Това е партньорство, което гарантира ползи и за двете страни", коментира Комацу. Той благодари още на Ферари и боса на тима Фред Васьор за подкрепата, както и да директора на Формула 1 Стефано Доменикали.
Президентът на Тойота Газу Рейсинг Томоя Такахаши заяви, че партньорството има за цел да "създаде пилоти, инженери и механици4.
Тойота влезе във Формула 1 със собствен отбор през 2002 година, но таки и не спечели състезание, въпреки че тимът разполагаше с един от най-големите бюджети. Японският конструктор снабдяваше и тима на Уилямс с двигатели между 2007 и 2009.
Новините на Dsport и във Facebook, Viber, YouTube, TikTok и Instagram!
Мобилният Аpp на Dsport вече е тук - изтеглете за Android и iOS