Началото на новия сезон в Сегунда дивисион е историческo за три града, които изпълниха една своя мечта. Аморебиета, Ибиса и Бургос имат представители в професионалния футбол. Първите два града досега не са имали професионален отбор, докато третият има такъв след 20-годишна пауза. Всеки от тях имаше своята романтична приказка, докато достигне до Ла Лига СмартБанк. Става въпрос за отбор от град с по-малко от 20 000 души население, за отбор от остров, който в последните 5 години достигна до 3 промоции, и за отбор, който блестеше през 70-те години на миналия век.

За приключението на Аморебиета, Ибиса и Бургос разказват тези, които винаги са били част от отборите – феновете. Докато футболистите и треньорите идват и си отиват, феновете завинаги ще бъдат част от своите клубове.

Мария Елиса Солагурен е почитателка на Аморебиета, заради сина си Рафаел, който играе за бискайския клуб през 90-те години. Тя го следва навсякъде, както в баските градове, така и извън Страната на Баските. Мария не се интересува от загубите, защото намира щастието в мачовете на клуба. Тя остава вярна на клуба и след смъртта на своя Рафаел, който получава сърдечен удар на 35-годишна възраст.

След ужасната случка, Мариели, както я наричат приятелите ѝ, продължава да заема едно от 1300-та места на стадион „Уриче“, близо до терена, както винаги е харесвала. Тя не губи вяра нито в живота, нито в отбора, който 30 сезона играе неизменно в четвъртото ниво на испанския футбол. В провинция, в която се намира Атлетик Билбао, тя предпочита да бъде част от семейството на скромния Аморебиета. Мариели описва промоцията в Сегунда като „истинска лудост“.

Икономистът и адвокат Луис Абрил пропуска златната ера на екипа от своя роден град. Докато Бургос мери сили с Реал Мадрид и Барселона, той учи в Норвегия. Той разбира за резултатите на тима със седмица закъснение, благодарение на вестник „Бургос“, който родителите му пращат в Осло.

В началото на 80-те години започва тежък период за феновете на Бургос, а в това време Луис издава обширна учебна програма, благодарение на която бива забелязан от големи банкови и телефонни компании, където е бил директор по комуникациите и технически генерален секретар.

През 1983 година Бургос фалира, заради дългове. Макар две години по-късно клубът да е създаден повторно, започва да участва в първенствата чак през 1994/95, започвайки от най-ниското ниво в испанския футбол. Това е началото на един дълъг път, изпълнен с възходи и падения.

По това време Абрил вече има син. Макар семейството му да живее в Мадрид, той води детето си на мач на Бургос при всеки удобен момент, въпреки че пътят на отиване и връщане е 4 часа. Съучениците на сина му така и не разбират страстта на семейството към отбора, за който не се говори дори по телевизията. След дълги години извън професионалния футбол, баща и син най-сетне гледат своя тим да играе на високо ниво, но вече в компанията на внука на Луис, който е на 70 години. Самият Луис е оптимист за предстоящия сезон.

Серхи Тур, по подобие на много други жители на Ибиса има лична битка – градът и целият остров да получат признание, извън това на място, предназначено единствено за купони. Сега жителите на Ибиса ще могат да се насладят на нещо повече от големите шумни партита – професионален футбол.

През 2015 бившият президент на Валенсия Амадео Салво закупува Ибиса-Евиса. След неговото пристигане клубът напредва изключително много и за 5 сезона постига 3 промоции, последната от които в Ла Лига 2, с което отборът стана петият представител на Балеарските острови в едно от първите две нива на футбола в Испания.

32-годишният Серхи Тур е част от „Пеня Пагеса“, група от фенове, започнала като събиране на приятели и нараснала до 100 члена. Тяхната отличителна черта е, че защитават традициите на острова: носят сламени шапки, свирят на типични за Ибиса инструменти като кастаньети и започват свой обичай: дават солбрасада, традиционна наденица за Ибиса, на играча на мача след всеки двубой.

Сега целта пред „Пеня Пагеса“ е да наложат нова мода да острова, на който всяко лято актьори, модели и футболисти си почиват, те искат всеки да стане почитател на клуба и да носи светлосини дрехи постоянно.

Новините на Dsport и във Facebook, Viber, YouTube, TikTok и Instagram!

Мобилният Аpp на Dsport вече е тук - изтеглете за Android и iOS