Верстапен ликува в хаоса в Австралия след три старта и много катастрофи

dsport.bg

Пилотът на Ред Бул Макс Верстапен спечели Гран При на Австралия, което се превърна в същински хаос. Всичко вървеше спокойно и по план за нидерландеца, който само за кратко загуби лидерската си позиция, след което обаче си я върна и запази до края. Зад него финишираха Люис Хамилтън и Фернандо Алонсо.

Състезанието трябваше да се подновява три пъти след старта, като в два от случаите болидите тръгнаха от спряло състояние, а последното подновяване бе с летящ старт.

Няколко обиколки преди края Кевин Магнусен спука гума. Надпреварата беше спряна с червен флаг точно две обиколки преди края. От рейс контрола прецениха, че не е редно Гран При на Австралия да завърши зад кола за сигурност. Така убедителната преднина на Верстапен от над 8 секунди беше стопена. Последва нов старт и поредица от катастрофи. Вследствие на нов червен флаг, в крайна сметка състезанието приключи зад кола на сигурност. Доста пилоти не финишира – Пиер Гасли, Естебан Окон, Ник де Врийс, Лоугън Сарджънт, Кевин Магнусен, Джордж Ръсел, Александър Албон и Шарл Льоклер.

В самото начало Джордж Ръсел направи отличен старт на пистата в Мелбърн. Той поведе колоната, а Верстапен остана втори.

Още в третия завой състезанието за Шарл Льоклер приключи. След контакт с гумата на противник пилотът на Ферари загуби контрол върху болида си и излезе от пистата.

В седмата обиколка и Алекс Албон отпадна от надпреварата. Той се удари в стената в шестия завой, което наложи намеса на кола за сигурност, последвана от червен флаг.

В 12-ата обиколка Верстапен си върна първото място, а малко по-късно Джордж Ръсел имаше сериозни проблеми с болида си. Двигателят се запали и пилотът на Мерцедес се оттегли от пистата.

Верстапен постепенно увеличаваше преднината си пред седемкратния световен шампион Люис Хамилтън и без червения флаг две обиколки преди края, интрига изобщо нямаше да има.

В 54-тата обиколка Кевин Магнусен спука гума. За да бъде изчистена пистата от карбоновите отломки, рейс контролът първо вкара в действие кола за сигурност, след което спря състезанието с червен флаг, така че да има интрига до самия край. Разбира се, пилотите в средата на колоната поставиха нови меки гуми за финалния спринт.

При подновяването дойде ужасяващият инцидент. Двамата пилоти на Алпин – Естебан Окон и Пиер Гасли се удариха и не финишираха. Карлос Сайнс се блъсна в Карлос Алонсо, който се завъртя и отпадна. Серио Перес пък мина през тревата, за да избегне катастрофа. Последва дълга пауза, докато се реши как ще приключи състезанието. Решението беше – зад сейфти кар.

След като колата за сигурност се прибра и пилотите получиха зелена светлина, те имаха по-малко от половин обиколка в състезателно темпо, в която обаче време за изпреварвания и създаване на разлики нямаше и така Карлос Сайнс изпадна от топ 10 заради наказанието от 5 секунди за удара, завъртял колата на Фернандо Алонсо при предишното подновяване на надпреварата в Мелбърн.

Новините на Dsport и във Facebook, Viber, YouTube, TikTok и Instagram!

Мобилният Аpp на Dsport вече е тук - изтеглете за Android и iOS

Станете част от новата платформа на dsport!

Слушайте ексклузивните аудиоистории на Томислав Русев и Ирина Русева за най-щурите предавания на футболни мачове по Дарик радио, традиционен седмичен обзор с Ники Александров, както и коментари на Стефан Стоянов за Меси, Роналдо и останалите звезди на футбола само в страницата на dsport в Patreon! Включете се тук

Прочетете още