Макс Верстапен се завърна с гръм и трясък, постигайки първата си победа в последните 10 състезания във Формула 1, след като триумфира в Гран При на Бразилия. Въпреки че стартира от 17-а позиция, нидерландецът показа, че е невероятен на мокра писта и успя да си пробие път до върха в едно изпълнено с обрати и драма състезание на дъжда на пистата „Хосе Карлос Паче“.

Изненадващо за мнозина, на подиума се качиха и пилотите на Алпин Естебан Окон и Пиер Гасли, които регистрираха най-силното състезание за отбора от няколко години насам.

Точно под почетната стълбичка остана пилотът на Мерцедес Джордж Ръсел, а Топ 5 допълни Шарл Льоклер с Ферари. Пилотите на Макларън Ландо Норис и Оскар Пиастри финишираха 6-и и 8-и, а между тях се промуши Юки Цунода, докато Лиъм Лоусън остана 9-и. Люис Хамилтън пък допъни Топ 10.

Драмите в надпреварата на „Интерлагос“ започна още при загряващата обиколка, при която Ландо Норис заедно с още няколко от пилотите в челото тръгнаха преди зеления сигнал на семафорите и този инцидент ще се разследва след състезанието.

На старта Джордж Ръсел поведе, а Макс Верстапен започна бързо да си пробива път към Топ 10 и стигна дотам още във втората обиколка.

Постепенно дъждът се засили, но това не пречеше на Верстапен да си пробива път нагоре и да застига лидерите, докато съотборникът му Серхио Перес се срина до дъното на колоната след завъртане.

В 10-ата обиколка Верстапен изпревари Оскар Пиастри на 7-ото място, а Оливър Беърман бе наказан, защото в началото удари и завъртя Франко Колапинто.

Шарл Льоклер бе притиснат от Верстапен, но пилотът на Ферари на свой ред доближи четвъртия Естебан Окон.

Пилотът на Алпин опита да изпревари третия Юки Цунода, но без успех.

Дъждът се усили и между 25-ата и 28-ата обиколка много от пилотите минаха през бокса за смяна на губи, а в челото Естебан Окон и Макс Верстапен не смениха гумите и поведоха колоната.

В 29-ата обиколка Оскар Пиастри получи наказание от 10 обиколка за контакт с Лиъм Лоусън 3 обиколка по-рано. Съотборникът му в Макларън успя да изпревари Ръсел в битката за четвъртото място в 30-ата обиколка, като останаха съмнения дали изпреварването не е станало при обявена кола за сигурност.

Състезанието бе спряно в 32-ата обиколка, защото Колапинто катастрофира в завой №13, като това позволи на лидерите – Окон, Верстапен и Пиер Гасли, да сменят гумите.

Нико Хюлкенберг пък бе дисквалифициран с черен флаг, защото получи външна помощ, за да се върне на пистата.

След рестарта на надпреварата Ръсел се възползва от излитане от пистата на Норис, за да го изпревари.

В 40-ата обиколка колата за сигурност се върна на пистата, тъй като Карлос Сайнс, който така и не успя да си пробие път до Топ 10, се завъртя и се заби в предпазната мантинела, отпадайки от надпреварата.

Варстапен изпревари Окон и поведе колоната след рестарта на състезанието, а Норис изпревари Пиастри в 46-ата обиколка, защото от бокса наредиха на австралиеца да пропусне британския си съотборник.

В края на зоната на точките Люис Хамилтън изпревари Перес в 12-ия завой и излезе 10-и.

До края на надпреварата Макс Верстапен успя да увеличи аванса си пред Окон, докато Гасли не допусна Ръсел да отнеме двойния подиум от Алпин.

С тази победа нидерландският пилот на Ред Бул увеличи драстично аванса си спрямо Ландо Норис и Шарл Льоклер в битката за титлата при пилотите, като с това върна и „биковете“ в битката за титлата при конструкторите, където Макларън продължава да води пред Ферари и Ред Бул.

Люис Хамилтън се качи в шампионска кола на Айртон Сена (ВИДЕО)

Новините на Dsport и във Facebook, Viber, YouTube, TikTok и Instagram!

Мобилният Аpp на Dsport вече е тук - изтеглете за Android и iOS