Ферари преминава през много труден период. Един от най-трудните през последните години. Висшето ръководство на италианската компания имаше големи надежди за проекта за 2025 г. с преработен болид, което им позволи да завършат годината, борейки се за победи и подиуми през 2024 г. Началото на сезона обаче, въпреки голямото попълнение Люис Хамилтън, беше катастрофално.
Червеният отбор успя да отпразнува само една радост в първите осем състезания - мираж, оазис в огромна пустиня - победата в спринта в Китай за Люис, който след това продължи да губи, далеч зад съотборника си Льоклер, който от своя страна има единствените три подиума за Скудерията в осем състезания.
И на всичкото отгоре, новите технически регламенти, които бяха въведени в Барселона, за да ограничат допълнително огъването на предните крила, за което се смяташе, че ще доближи Ферари до битката, също не помогнаха.
В този контекст вече започнаха да се разпространяват слухове за бъдещето на шефа на отбора Фредерик Васьор.
В Италия се съобщава , че бъдещето на Ферари зависи от представянето на тима в Гран При на Канада и следващите две състезания.
Васьор е бил помолен да ускори процеса на разработка, който все още не се е осъществил.
В тази връзка, специално внимание заслужава информацията, публикувана от „Il Corriere della Sera“ и от един от журналистите му, Даниеле Спариши, същият човек, който преди това обяви грандиозния трансфер на Хамилтън във Ферари. Гореспоменатото издание твърди, че не само Васьор, чийто договор изтича в края на текущия сезон, може да напусне.
Шарл Льоклер също може да напусне, в неговия случай, по собствено желание, след като е „загубил доверие в отбора“ след толкова години чакане, без да може да получи шампионската кола, която желае.
Що се отнася до Васьор, поразително е, че с такава значителна регулаторна промяна като тази, която ще дебютира през 2026 г., бъдещето му все още е неизвестно само на няколко месеца от тази нова ера. И в тази връзка „Il Corriere della Sera“ вече назовава възможни заместници, които Ферари обмисля. Сред тях би бил Антонело Колета, ръководител на проекта на червения отбор в Световния шампионат по издръжливост, който върна Ферари на върха на 24-те часа на Льо Ман във висшия клас на майката на всички състезания. Дори името на Кристиан Хорнер, ръководител на Ред Бул, беше споменато. „И двете имена са начело на списъка“, уверява гореспоменатата италианска медия.
Новините на Dsport и във Facebook, Viber, YouTube, TikTok и Instagram!
Мобилният Аpp на Dsport вече е тук - изтеглете за Android и iOS