ФК Париж, настоящият лидер в Лига 2 на Франция, бе закупен от семейство Арно (собственици на Louis Vuitton и едно от най-богатите семейства в света) заедно с Ред Бул. Според „L’Equipe“ проектът е меко казано амбициозен, като той включва инвестиция от 200-300 милиона евро за съставяне на конкурентен отбор през първите години.

Целта на ФК Париж ще бъде да спре доминацията на ПСЖ и да пробие в Шампионска лига.

Арно ще имат първоначално 55% от акциите в клуба, а Ред Бул 15%. През 2027 г. семейство Арно ще притежават 85% след оттеглянето на Ферачи (мажоритарен акционер преди продажбата на клуба).

Вече има планове за промяна на стадиона. ФК Париж ще напусне стадион „Шаерлети“ и ще се премести да играе на стадион „Жан-Буен“, като е възможно да бъдат направени подобрения по съоръжението.

ФК Париж няма да стане РБ Париж, като Залцбург или Лайпциг, тъй като Ред Бул само ще помага на семейство Арно за реализирането на проекта.

ФК Париж е основан през 1969 година, като се случва със Стад Сен-Жермен, за да се формира Пари Сен Жермен през 1970г. Само две години по-късно ФК Париж се отделя от ПСЖ, за да създаде независим клуб.

Последният път, когато клубът се състезава във в Лига 1 беше през 1978-79 г. сезон. В момента ФК Париж се бори за първото място в Лига 2 и за спечелването на директна промоция в Лига 1.

Партньорството, което се финализира, ще позволи на холдинговата компания на семейство Арно да използва своята „предприемаческа визия“ и „икономическо развитие и влияние върху марката“, докато Ред Бул ще внесе повече консултантски елемент в управлението на отбора, използвайки своя опит от управлението на няколко клуба по целия свят.

Тъй като ФК Париж започна добре сезона и е на път да се бори за промоция, това със сигурност изглежда като вълнуващ проект за новата група собственици и за феновете на отбора, които се надяват един ден да се конкурират с парижкия си съперник ПСЖ.

През последните няколко седмици във Ред Бул със сигурност са доволни от напредъка си в развитието на футболните операции, след като първо назначиха бившия треньор на Ливърпул и Борусия Дортмунд Юрген Клоп за нов глобален ръководител на футбола.

Този ход беше истински PR удар, тъй като Клоп е много уважаван в световния футбол и от спортните фенове в световен мащаб, поради което преминаването му в Ред Бул беше силно критикувано в някои среди в Германия.

На второ място, Ред Бул ще почувства, че тази нова възможност за собственост да работи заедно с фамилия Арно, с неговите огромни финансови ресурси, ще бъде от голяма полза за марката RB, тъй като може да комбинира своя опит в спортния мениджмънт и развитие на таланти с подкрепата на най-богатото семейство във Франция за разрастване на ФК Париж в клуб, който има за цел да предизвика ПСЖ и да направи Лига 1 наистина конкурентна отново.

През последните 12 месеца Red Bull продължи напред в решителната си стратегия да се превърне в една от водещите групи за собственост на няколко клуба, съперничейки на подобни кати City Football Group (CFG).

През май 2024 г. марката енергийна напитка закупи миноритарен дял в клуба от Английската футболна лига Лийдс Юнайтед. Red Bull стана новият партньор на клуба.

Проектът във ФК Париж се разглежда като много привлекателно начинание за Ред Бул, тъй като придобива силно присъствие в един от най-големите бизнес градове в света, което би трябвало да представи търговски ползи, тъй като клубът се стреми да привлече спонсорството на други големи марки благодарение на добрите си позиции.  

В бъдеще ФК Париж ще има достъп до огромен набор от търговски връзки чрез Red Bull и LVMH, участващи в многобройни споразумения за спонсорство по целия свят.

GlobalData изчислява, че през 2024 г. LVMH харчи 153,38 милиона долара за споразумения за спонсорство, които обхващат пазарите в Европа, Америка и Азия. Едва наскоро марката се съгласи на значително 10-годишно споразумение с Формула 1 на стойност 1 милиард долара.

Няколко марки на LVMH, включително Tag Heuer, Moët Hennessy и Louis Vuitton, ще получат видно място в дейностите на F1. Тъй като Ред Бул участва и в тясно търговско партньорство с многобройни спортни обекти и марки в световен мащаб, ФК Париж трябва да бъде интригуващо предложение за нови марки, които искат да се асоциират, когато вълнуващият проект на клуба стане реалност.

Собствеността на няколко клуба продължава да бъде много противоречив стил на управление, тъй като мнозина смятат, че изтрива историята на отборите с новата им цел да бъде захранваща страна на клуба-майка.

Въпреки това, онези, които подкрепят този модел, смятат, че тази система позволява на отбори, изправени пред финансов крах, да бъдат спасени от изчезване и на други по-малки тимове да получат инвестиции, които могат да ги изведат по пътя към възможно най-добрия стандарт.

Добрият пример е как Сити Футбол Груп изведе Жирона от Сегунда дивисион до участие в Шампионска лига. Този пример доказва, че има потенциален път ФК Париж да се превърне в един от най-добре представящите се клубове във Франция.

Това ново и интересно развитие може да донесе нова динамика на френския футбол, тъй като ФК Париж ще има дългосрочни стремежи под собствеността на Арно и Ред Бул да се превърне в истинска сила във френския и европейския футбол.

Вземащите решения във френския футбол ще бъдат тихи оптимисти, че този ход ще доведе до нов интерес към тяхната вътрешна лига.

Ако ФК Париж успее да напредне на терена и има съживено дерби на Париж с ПСЖ, Лига 1 може да постигне подобрен статус и да изисква по-висока цена за своите бъдещи вътрешни и международни медийни споразумения.

Новините на Dsport и във Facebook, Viber, YouTube, TikTok и Instagram!

Мобилният Аpp на Dsport вече е тук - изтеглете за Android и iOS