Макларън продължава доминацията си през сезона във Формула 1. Ландо Норис постигна петия си успех през сезона в Гран При на Унгария. Със съвсем малка разлика (0.698) съотборникът му Оскар Пиастри завърши втори на „Хунгароринг“, като той също е с пет успеха тази кампания. Трети остана Джордж Ръсел от Мерцедес. Това бе последното състезание преди лятната пауза.

Шарл Льоклер направи силен старт, изпреварвайки Оскар Пиастри, който беше притиснат от Ландо Норис. Норис обаче загуби позиции след широка линия в първия завой, изпреварен от Джордж Ръсел и Фернандо Алонсо. След първата обиколка Льоклер водеше с 0.6 секунди пред Пиастри, следвани от Ръсел, Алонсо, Норис, Бортолето, Строл, Лоусън, Верстапен и Беарман.

Във втората обиколка Верстапен изпревари Лоусън, а Норис си върна позиция от Алонсо с DRS. Скоро Верстапен надмина и Строл, достигайки седмо място. След пет обиколки Льоклер увеличи преднината си до 2.5 секунди пред Пиастри, който пък водеше с 1.4 секунди пред Ръсел.

Бортолето беше разследван за предполагаем фалстарт, но не получи наказание, за разлика от Нико Хюлкенберг, който отнесе 5 секунди санкция. Норис започна да притиска Ръсел, намалявайки разликата под секунда с помощта на DRS.

Верстапен пръв от челото спря в бокса, преминавайки на твърди гуми и падайки на 16-о място. Пиастри спря в 18-ата обиколка, опитвайки пресичаща стратегия, но Льоклер го покри с бърз бокс от 2 секунди, връщайки се пред него. Ръсел също спря, давайки лидерството на Норис.

В 21-ата обиколка Льоклер и Пиастри изпревариха Алонсо, като австралиецът загуби малко време. В 25-ия тур Ръсел и Алонсо се докоснаха леко, но продължиха без щети. Норис спря в 32-ата обиколка, връщайки се четвърти, а Льоклер увеличи темпото след второто си спиране в 41-ата, изоставайки на 7.2 секунди от Норис.

Пиастри спря повторно в 46-ата обиколка, връщайки се трети. В 51-ата той изпревари Льоклер за второто място, намалявайки разликата с лидера Норис до 8.3 секунди. В 56-ия тур Норис водеше с 5.5 секунди пред Пиастри, докато Ръсел беше близо зад Льоклер в борбата за подиума. Льоклер изрази недоволство от стратегията на Ферари по радиото.

В 60-ата от 70 обиколки преднината на Ландо Норис пред Оскар Пиастри се стопи до 2.8 секунди, докато Джордж Ръсел се приближи в DRS зоната на Шарл Льоклер, оказвайки натиск за третото място. В следващия тур Ръсел опита смела атака в стил Даниел Рикиардо при спиране за първия завой, но в последния момент се отказа, оставайки зад пилота на Ферари. В 62-рата обиколка Ръсел не се поколеба, изпреварвайки Льоклер с прецизен ход в същата зона, въпреки опита на монегаска за твърда защита, с което си осигури подиума, докато Норис продължаваше да пази крехкото си лидерство пред Пиастри.

В 63-ата обиколка авансът на Норис пред Пиастри се сви до едва 1.4 секунди, но британецът беше затруднен от три изостанали коли – Антонели, Хаджар и Хамилтън, като не успя да се приближи достатъчно до седемкратния шампион, за да го принуди да освободи трасето. В следващия тур Хамилтън се оттегли встрани, давайки път на лидерите, а Пиастри вече имаше предимството на DRS на двете стартови прави, увеличавайки натиска си върху Норис в борбата за първото място.

В 66-ата обиколка Норис и Пиастри преодоляха изостаналите коли, оставяйки си чиста писта до финала. В 68-ата обиколка Пиастри опита атака от вътрешната страна на първия завой, но беше твърде далеч за реален шанс да изпревари Норис. В 69-ата обиколка австралиецът предприе по-смел ход, блокирайки предната си дясна гума в агресивен опит за изпреварване, но успя да избегне контакт с Норис, запазвайки напрежението в битката за победата. В последната обиколка Норис не позволи на Пиастри да го изпревари и грабна победата.

Новините на Dsport и във Facebook, Viber, YouTube, TikTok и Instagram!

Мобилният Аpp на Dsport вече е тук - изтеглете за Android и iOS