Това лято Германия беше домакин на Европейското първенство и освен страхотен футбол и забавление, турнирът имаше силно положително икономическо и социално въздействие върху Германия като страна, според проучване на "Nielsen Sports".

Според информацията общите приходи за страната от десетте града домакини са 7,4 млрд. евро. Повече от 90% от тази сума е пряк резултат от разходите, направени от над 2,7 милиона притежатели на билети (44% чужди граждани), организатори и акредитирани лица. Говорим за разходи за настаняване, пътуване до градовете, храна и напитки на и извън стадионите.

Проучването също така показа, че две трети от притежателите на билети са използвали обществен транспорт в градовете домакини.

Има и приходите от реклами, които достигнаха 571 милиона евро по време на Европейското първенство, благодарение на зрителския интерес към турнир като Европейското първенство.

Положителното влияние на Европейското първенство потвърди президентът на Германската футболна федерация Бернд Нойендорф.

„Проучването показва впечатляващи доказателства, че Европейското първенство е имало широк спектър от положителни ефекти във всички места в страната. Той не само ни осигури страхотни мачове и фантастична атмосфера на стадионите, но и голям икономически и социален успех. „Германия се доказа като футболна страна, дружелюбен домакин и надежден партньор за организирането на големи спортни събития“, каза Нойендорф.

Германия може да почувства положителните ефекти от Европейското първенство в бъдеще, тъй като 97% от притежателите на билети са казали, че искат да посетят Германия отново, а 79% биха препоръчали града, който е домакин на мача им.

Интересно е също, че първенството се отрази на физическата активност на гражданите на Германия, така че една четвърт от жителите посочиха, че са вдъхновени да спортуват повече след турнира.

Новините на Dsport и във Facebook, Viber, YouTube, TikTok и Instagram!

Мобилният Аpp на Dsport вече е тук - изтеглете за Android и iOS