Сроковете се удължават, никой не прави прогнози относно края на пандемията от коронавирус и несигурността по отношение на началната дата на сезона във Формула 1 започна да предизвика дълбоко неспокойствие сред управляващите му органи. Към момента две състезания от планирания календар са отменени, а останалите са отложени. Първият старт трябва да бъде за Гран При на Канада от 12 до 14 юни. Организаторите имат готовност да отложат или отменят, както надпреварата в Монреал, така и предстоящите в Австрия и Великобритания, което би означавало да се стигне до август без провеждането на нито едно състезание.

Световният съвет на FIA въведе редица аварийни мерки, нещо като собствено състояние на тревога, за да спаси това, което е възможно, когато е възможно.

Така FIA и Формула 1 вече имат правомощията да променят графика за състезанията без да се изисква гласуване, докато някои членове от регламента ще изискват само мажоритарна подкрепа от страна на екипите, а не единодушно взимане на решение.

Президентът на FIA Жан Тод също получи извънредни правомощия „да вземе всяко решение относно организацията на международните състезания за сезон 2020, което може да бъде определено като спешно и необходимо“, се казва в съобщението на FIA.

Отборите от Формула 1 нямат право да разработват до края на годината болидите си за новите регулации през сезон 2022, реши Световният съвет по моторни спортове (WMSC). От WMSC обявиха в официално изявление, че вече са ратифицирали голяма част от промените в правилника, включително гласуваните на 28-и март реформи в аеродинамиката на състезателните автомобили. Отборите обаче няма да работят по новите правила поне до януари следващата година, когато би трябвало да стартират тренировките за сезон 2021 с настоящите болиди. Не е ясно и до колко ще бъдат използвани те през тази година предвид пандемията от коронавирус.

По промените се работеше с цел съкращаване на разходите, а глобалната ситуация в момента дори ще засили мерките. Така бе прието и правилото ФИА и Ф1 да имат силата да променят календара без гласуване, което ще бъде използвано още това лято.

Промени бяха приети и по т.нар. power units, ако сезонът съдържа 14 или по-малко състезания.

"Ако това се случи, всеки пилот може да използва до два двигателя, два MGU-H генератора, два турбокомпресора, два Energy store (ES), две контролни електроники и два MGU-K юнита", гласят обновените регулации за Ф1.

"Ако броят на състезанията падне до 11 или по-малко, пилотите ще имат само по два двигателя (ICE), два MGU-H генератора, два турбокомпресора, един ES, една контролна електроника и два MGU-K юнита".

Към правилата е добавен и тест за млади пилоти, които не са участвали в повече от два старта във Ф1. Пирели ще продължи да тества официално до края на 2020 година, преди преминаването към 18-инчовите гуми през 2021.

Формула 1 съкращава уикендите и мести състезания за януари

Новините на Dsport и във Facebook, Viber, YouTube, TikTok и Instagram!

Мобилният Аpp на Dsport вече е тук - изтеглете за Android и iOS