Петият панел от второто издание на FootballNext бе посветен на темата за футболния бизнес.
Лектори бяха Валерио Казагранде и Ренато Дел Мунайо.
Казагранде е признат експерт по финансово управление на футболни клубове и корпоративни структури, с над 15 години професионален опит като финансов директор, одитор и консултант.
Дел Мунайо е специалист в областта на спортния маркетинг с дългогодишна кариера, посветена на изграждането на устойчиви брандове, развитието на партньорства и внедряването на иновации в дигиталната комуникация. Към момента той е стратегически маркетинг консултант на италианския Болоня.
"Истинският проблем е как можем да ангажираме феновете. Ако не можем да създадем ангажирана общност, ще бъде много трудно. Децата вече нямат такъв интерес от играта, ако това не е свързано с чат или технологии. Трябва ни интелигентен стадион. Никой не гледа с такъв интерес мач на живо, ако не е свързан с други изживявания. Ние в Болоня се опитваме да създадем голяма общност, която е свързана с местните корени. Инвестираме в инфраструктура 10 години наред и сега вече виждаме резултатите от това. Това е основната тема", каза Валерио Казагранде.
"Много от стадионите вече са остарели, така че ние искахме да обновим нашите съоръжения. Вече 10 години имаме желание да ремонтираме и реновираме стадиона ни. След пандемията постигнахме споразумение, трябваше да започнем строителство, но разходите за строителство се удвоиха след пандемията. Разполагаме със същия бюджет, а ще ни струва два пъти повече. Трябва да намерим други средства и това е решението - да ангажираме общността", сподели Дел Мунайо.
Новините на Dsport и във Facebook, Viber, YouTube, TikTok и Instagram!
Мобилният Аpp на Dsport вече е тук - изтеглете за Android и iOS