FootballNext се завърна за второто си издание след успешния дебют през 2024 г. Събитието на 8 октомври е в Интер Експо Център – София и е посветено на бъдещето на футбола.

Дарик радио, dsport и Condor Sport отново събраха ключови фигури от европейския футбол, за да обсъдим най-важното -  накъде отива играта и кой я води натам.

Част от лекторите са легендарният италиански вратар Джанлука Палиука, както и Матьо Морьой, директор „Международни футболни отношения и политики на ЕС“ в английския елит, известен като Висшата лига.

Освен тях, на събитието ще говорят експерти от различни области на играта, както и представители на лиги от света.

  • Вдъхновяващият Будьо/Глимт – от Арктическия кръг до сърцето на Европа: история за футболен пробив

Спийкъри:

Джо Фостър – международен бизнес мениджър на норвежката сензация Будьо/Глимт;

Ларс Гундерсен - главен изпълнителен директор и съосновател на Fokus, център за спортни директори;

„Първата цел в Будьо/Глимт беше просто клубът да оцелее. Ние сме от град, който е с население 55 000 души, а нашият стадион е 50% пълен във всеки мач. Първата стратегическа цел беше да имаме своя собствена идентичност. Преди 5 години започнах в Будьо, 6:1 над Рома на Моуриньо много ме вдъхнови. Будьо/Глимт през 2022 г. беше един играещ и успешен отбор, но искаше да има още по-добри резултати. Имаха добри резултати, искаха да станат най-добрия отбор в страната. Будьо нямаше опит с данните, затова тръгна по този път. Със специалисти по компютри разработвахме платформата на Будьо“, каза Гундерсен.

„Ние не сме на добро място, това е ясно, но ситуацията се преобърна, когато ние се преобърнахме към изпълнителния директор. Ние не можем да харчим, трябва да се съобразим с това, което имаме. Трябваше да ценим всеки един цент в нашия клуб. Превеждахме дори страници от Уикипедия, за да разпространяваме информация за нашия клуб. Работим с млади хора, опитваме да включим младите играчи в основния отбор. Така променихме отбора, фокусирахме се върху децата“, заяви Фостър за пътя в Будьо/Глимт.

От Арктическия кръг до сърцето на Европа: История за футболен пробив
  • Иновации във футбола: От идея до въздействие

Спийкър:

Хуан Фуентес Фернандес – директор на глобалният център за спортни иновации на Microsoft във Валенсия (GSIC), който 9 години е част от Ла Лига.

Той коментира темата с въвеждането на новите технологии в българския футбол с цел неговото подобряване: „Работих в Ла Лига, където най-големите отбори имат бюджето от 800 милиона, докато малките имат по 4-5-6 милиона. Ако вие сте клуб и се колебаете за приемането на дадена технология, може да сверите часовника с други клубове, но има и трудности, защото футболните организации са на по 100 години и повече. 70-80% от капитала се инвестира в талантите. Има и краткосрочни цели до следващия уикенд или до следващия сезон. Трябва да сте наясно къде се намирате в скалата на иновациите. В момента вниманието е насочено към инфлуенсърите. Футболът трябва да се старае да се конкурира с други неща, които привличат вниманието на младите хора. Хората под 18 години нямат покупателна способност, но са в социалните мрежи. Затова има стратегии, насочени към различните поколения“.

Фернандес коментира развитието на футболното потребление: „Младите гледат футбол повече от когато и да е било. Рисковете идват от футболистите, които може да се прехвърлят в друг клуб и затова клубовете не трябва да се прехласват толкова към определени футболисти. Бебетата и децата не могат да се използват за приходи, но може да  капитализирате техният интерес чрез супергерои например“.

„Иновациите водят до разходи, които след това водят до растеж на приходите. Като осигуряваме допълнителни приходи, ставаме по-устойчиви. Не е нужно да инвестираме хиляди в един инструмент, тъй като разполагаме със смартфон. Важно е как да привлечем, да задържим хората на стадиона, как да ги накараме да прекарат време там и да изкараме пари от това“, говори Фернандес за стратегиите за максимална печалба от футболния продукт.

Иновации във футбола: От идея до въздействие

Новините на Dsport и във Facebook, Viber, YouTube, TikTok и Instagram!

Мобилният Аpp на Dsport вече е тук - изтеглете за Android и iOS