Първият панел от второто издание на FootballNext бе посветен на един вдъхновяващ път – този на норвежката сензация в евротурнирите Будьо/Глимт. Познат в България от срещите си с ЦСКА, доскоро скромният норвежки тим достигна полуфинал в Лига Европа през сезон 2024/25, а през настоящата кампания е в основната фаза на Шампионска лига.

Международният маркетинг директор на Будьо – Джо Фостър, както и главният изпълнителен директор на центъра за спортни директори Fokus – Ларс Гундерсен, разказаха за пътя на скандинавския тим. От трудното начало и спасяването на клуба от заличаване, през израстването чрез собствени кадри и млади хора, но със специфични качества, до настоящите успехи в европейските турнири, простиращи се далеч отвъд родната почва в Норвегия.

„Първата цел в Будьо/Глимт беше просто клубът да оцелее. Ние сме от град, който е с население 55 000 души, а нашият стадион е 50% пълен във всеки мач. Първата стратегическа цел беше да имаме своя собствена идентичностреди 5 години започнах в Будьо, 6:1 над Рома на Моуриньо много ме вдъхнови. Будьо/Глимт през 2022 г. беше един играещ и успешен отбор, но искаше да има още по-добри резултати. Имаха добри резултати, искаха да станат най-добрия отбор в страната. Будьо нямаше опит с данните, затова тръгна по този път. Със специалисти по компютри разработвахме платформата на Будьо“, каза Гундерсен.

„Ние не сме на добро място, това е ясно, но ситуацията се преобърна, когато ние се преобърнахме към идеите на изпълнителния директор. Ние не можем да харчим, трябва да се съобразим с това, което имаме. Трябваше да ценим всеки един цент в нашия клуб. Превеждахме дори страници от Уикипедия, за да разпространяваме информация за нашия клуб. Работим с млади хора, опитваме да включим младите играчи в основния отбор. Така променихме отбора, фокусирахме се върху децата“, заяви Фостър за пътя в Будьо/Глимт.

На живо: Второто издание на FootballNext

Новините на Dsport и във Facebook, Viber, YouTube, TikTok и Instagram!

Мобилният Аpp на Dsport вече е тук - изтеглете за Android и iOS