Във втория панел на второто издание на FootballNext бе разисквана темата за иновациите във футбола и прилагането им в световен мащаб.
В него директорът на глобалният център за спортни иновации на Microsoft във Валенсия (GSIC) – Хуан Фуентес Фернандес, разясни как футболът в България може да се възползва от новите технологии за увеличаване на своята печалба от футболния бизнес.
Фернадес, който 9 години е част от Ла Лига, коментира темата с въвеждането на новите технологии в българския футбол с цел неговото подобряване: „Работих в Ла Лига, където най-големите отбори имат бюджето от 800 милиона, докато малките имат по 4-5-6 милиона. Ако вие сте клуб и се колебаете за приемането на дадена технология, може да сверите часовника с други клубове, но има и трудности, защото футболните организации са на по 100 години и повече. 70-80% от капитала се инвестира в талантите. Има и краткосрочни цели до следващия уикенд или до следващия сезон. Трябва да сте наясно къде се намирате в скалата на иновациите. В момента вниманието е насочено към инфлуенсърите. Футболът трябва да се старае да се конкурира с други неща, които привличат вниманието на младите хора. Хората под 18 години нямат покупателна способност, но са в социалните мрежи. Затова има стратегии, насочени към различните поколения“.
Фернандес коментира развитието на футболното потребление: „Младите гледат футбол повече от когато и да е било. Рисковете идват от футболистите, които може да се прехвърлят в друг клуб и затова клубовете не трябва да се прехласват толкова към определени футболисти. Бебетата и децата не могат да се използват за приходи, но може да капитализирате техният интерес чрез супергерои например“.
„Иновациите водят до разходи, които след това водят до растеж на приходите. Като осигуряваме допълнителни приходи, ставаме по-устойчиви. Не е нужно да инвестираме хиляди в един инструмент, тъй като разполагаме със смартфон. Важно е как да привлечем, да задържим хората на стадиона, как да ги накараме да прекарат време там и да изкараме пари от това“, разказа Фернандес за стратегиите за максимална печалба от футболния продукт.
Новините на Dsport и във Facebook, Viber, YouTube, TikTok и Instagram!
Мобилният Аpp на Dsport вече е тук - изтеглете за Android и iOS