Във втория панел на второто издание на FootballNext бе разисквана темата за иновациите във футбола и прилагането им в световен мащаб.

В него директорът на глобалният център за спортни иновации на Microsoft във Валенсия (GSIC) – Хуан Фуентес Фернандес, разясни как футболът в България може да се възползва от новите технологии за увеличаване на своята печалба от футболния бизнес.

Фернадес, който 9 години е част от Ла Лига, коментира темата с въвеждането на новите технологии в българския футбол с цел неговото подобряване: „Работих в Ла Лига, където най-големите отбори имат бюджето от 800 милиона, докато малките имат по 4-5-6 милиона. Ако вие сте клуб и се колебаете за приемането на дадена технология, може да сверите часовника с други клубове, но има и трудности, защото футболните организации са на по 100 години и повече. 70-80% от капитала се инвестира в талантите. Има и краткосрочни цели до следващия уикенд или до следващия сезон. Трябва да сте наясно къде се намирате в скалата на иновациите. В момента вниманието е насочено към инфлуенсърите. Футболът трябва да се старае да се конкурира с други неща, които привличат вниманието на младите хора. Хората под 18 години нямат покупателна способност, но са в социалните мрежи. Затова има стратегии, насочени към различните поколения“.

На живо: Второто издание на FootballNext

Фернандес коментира развитието на футболното потребление: „Младите гледат футбол повече от когато и да е било. Рисковете идват от футболистите, които може да се прехвърлят в друг клуб и затова клубовете не трябва да се прехласват толкова към определени футболисти. Бебетата и децата не могат да се използват за приходи, но може да  капитализирате техният интерес чрез супергерои например“.

От Арктическия кръг до сърцето на Европа: История за футболен пробив

„Иновациите водят до разходи, които след това водят до растеж на приходите. Като осигуряваме допълнителни приходи, ставаме по-устойчиви. Не е нужно да инвестираме хиляди в един инструмент, тъй като разполагаме със смартфон. Важно е как да привлечем, да задържим хората на стадиона, как да ги накараме да прекарат време там и да изкараме пари от това“, разказа Фернандес за стратегиите за максимална печалба от футболния продукт.

Христо Златински за FootballNext: Изключително са важни подобни събития за всеки един треньор (ВИДЕО)

Новините на Dsport и във Facebook, Viber, YouTube, TikTok и Instagram!

Мобилният Аpp на Dsport вече е тук - изтеглете за Android и iOS