Мениджърът международни връзки и операции на Фейенорд Гидо Вадер говори пред dsport по време на най-мащабното събитие в България FootballNext, което dsport и Дарик радио, в партньорство с Кондор спорт, организира в хотел „Хилтън“. Вадер говори как футболът може да се превърне в успешен бизнес и ролята на международните комуникации за това. Мениджърът международни връзки в нидерландския гранд коментира ролята на балканския пазар в Западна Европа, очакванията си за Пламен Андреев и спомените за Андрей Желязков.
Колко важни са международните комуникации и каква е тяхната роля в съвременния футбол?
Ако говоря за нас, ние сме голям клуб в Нидерландия, така че достигнахме лимитите на това, което можем да направим в Нидерландия. Трябва да погледнем в чужбина, трябва да сме умни и да разширим бранда си на международно ниво. Знаем, че не играем в топ 5 първенство, но сме в топ 6. На международната сцена искаме да се позиционираме по определен начин, където хората извън Нидерландия виждат във Фейенорд голям, водещ и специален клуб. Това се опитваме да направим на международно ниво.
От 2001 г. сте в тази сфера, как се промениха медиите през годините и как взаимодействат с футбола?
Когато започнах клубът се следеше предимно от вестници и може би националната телевизия. През годините това се промени основно в интернет агенции или компании. В началото си викахме, че нямаме нужда от тези интернет компании. Сега те са това, което е останало, дори вестниците започнаха да правят интернет неща. Пейзажът се промени напълно. Съдържанието е по-кратко. Всичко е за кратки кликове вместо дълги статии. Трябва да е бързо. Трябва да внимаваш информацията ти да не бъде извадена от контекста повече, отколкото в миналото. Ние също създаваме новини. Имаме собствени канали, всички социални мрежи. Имаме собствен канал за видео по поръчка. Промени се и начинът, по който можем да разпространяваме нашето съдържание.
През лятото завършихте трансфера на българския вратар Пламен Андреев, можете ли да ни разкажете как го разузнахте?
Не мога да навлизам в подробности, но знам, че очевидно данните му са много добри. Той ще изскочи във всеки анализ на данни, който всеки клуб ще направи. Мисля, че беше на радара на много клубове. Знам, че и нашият треньор на вратарите, Юри Ниминен, дойде в България, за да го види с очите си, а той е специалист. Мисля, че неговият глас беше най-важен в крайна сметка.
Какви са плановете за развитието на Пламен Андреев?
Не знам какво точно са замислили, но той е много обещаващ вратар. Знам, че нашият треньор на вратарите смята, че той може да бъде един от най-добрите в света, но за това е нужно време, нужно е търпение. Знам, че Пламен е готов да работи върху себе си, за да става все по-добър всеки ден. Той е вратар, така че не е нужно да бъде готов утре. Това е за по-дългосрочна перспектива. Ако има това предвид, тогава съм сигурен, че ще постигне целта си, а тя е един ден да бъде първи вратар на Фейенорд.
Каква е ролята на балканския пазар и как работите с него?
Мисля, че балканският пазар традиционно е пазар с много таланти. Ако погледнете Фейенорд и конкретно нидерландските клубове, ние не сме на върха на хранителната верига. Ние сме някъде по средата, защото когато играчите се развият във Фейенорд, те ще отидат в Англия или Испания. Пазарите, които гледаме, са много от Източна и Централна Европа. Ако погледнете нашия отбор, имаме двама словаци в състава си, единият е под наем. Имаме швейцарски играчи, имаме австрийци. От Балканите също е интересен пазар, защото играчите са сравнително достъпни и много талантливи.
Българският футболист Андрей Желязков е играл за Фейенорд навремето. Какви са спомените Ви за него?
Да, бях млад фен на Фейенорд, а по онова време футболистите трябваше да са на 28 години, преди да могат да напуснат Източна Европа. Той беше първият балкански футболист, който дойде във Фейенорд, и беше толкова техничен играч, фантастичен при играта с глава. Спомням си, че веднъж, когато играхме с НЕК, той вкара гол със задна ножица. Той беше човекът, който исках да бъда. Очевидно не притежаваше този талант, но беше много добър играч. По-възрастните фенове като мен все още мислят за него с много любов и респект.
Партньорите най-мащабното събитие в България, FootballNext, да бъде факт, са Кондор спорт, Palms Bet, Булстрад Виена Иншурънс Груп, Gillette, JEEP, Хотел Хилтън, Midalidare Estate, Maniac, Floewater и Hell Ice Coffee.
Новините на Dsport и във Facebook, Viber, YouTube, TikTok и Instagram!
Мобилният Аpp на Dsport вече е тук - изтеглете за Android и iOS