След решение на ФИА, в хода на днешната Гран При на Катар във Формула 1 пилотите ще могат да правят максимум по 18 обиколки с един чифт гуми, което означава, че всеки един ще трябва да мине през боксовете поне три пъти.

Доставчикът на гуми за Формула 1, Пирели, установи след петъчните тренировки в Катар, че е имало разделяне между каркаса и горната смес на гумите, което създава риск от внезапна загуба на въздух. Смята се, че този феномен, който не е бил усетен от пилотите и не е бил забелязан от отборите, е причинен от агресивните бордюри, използвани във високоскоростните завои 12 и 13 на пистата "Лусаил".

ФИА реагира, като въведе нови граници на трасето в тези завои, за да попречи на пилотите да преминават през бордюрите, но в събота заяви, че ще ограничи дължината на стинтовете в неделя, ако мерките не доведат до забележимо подобрение в спринтовото състезание.

След анализ, направен през нощта от инженерите на Pirelli, отборите бяха информирани на среща в неделя следобед, че в състезанието всеки ще може да прави по максимум 18 тура с един чифт гуми.

Тъй като състезанието е с дължина 57 обиколки, всички пилоти ще трябва да влязат в бокса поне три пъти. Всеки пилот, който надхвърли максималната дължина на стинта, ще бъде докладван на стюардите за управление на автомобила в опасно състояние.

За първи път в историята на Формула 1 ФИА налага подобни мерки от съображения за сигурност. Подобен ход бе предприет на състезанието от MotoGP в Австралия през 2013 г., когато Марк Маркес бе дисквалифициран за това, че измина една обиколка повече от максималната позволена дължина на стинта.

Верстапен: Благодаря, че ми дадохте такава кола, тази титла е най-хубавата досега

Третата световна титла на Верстапен дойде при първата победа на Пиастри във Формула 1

Новините на Dsport и във Facebook, Viber, YouTube, TikTok и Instagram!

Мобилният Аpp на Dsport вече е тук - изтеглете за Android и iOS