Анализ на печалбите на спонсорите на фланелките в Серия А разкри кои отбори печелят най-много от търговски споразумения и кои изостават.
Този сезон 20-те клуба от Серия А са спечелили общо около 225 милиона евро, увеличение с 55 милиона евро в сравнение със 170 милиона евро, генерирани през миналия сезон чрез търговски споразумения. Средните приходи от спонсори на фланелки на клуб са около 11,25 милиона евро и общо 68 марки могат да бъдат намерени на екипите им.
Най-много печели Ювентус, който получава общо 58,5 милиона евро – 45 милиона от които идват от Jeep, който има връзки със семейство Аниели и ръководителя Джон Елкан. "Старата госпожа" също получава 51 милиона евро от споразумението си с Adidas, което прави фланелката им на стойност около 109,5 милиона евро този сезон.
Зад "бианконерите" са Интер, които трябва да получат общо 28,5 милиона евро от спонсорите на фланелките си. За тяхно съжаление нещата не вървят по план с DigitalBits и спорът между двете страни все още продължава, така че тази цифра може да спадне през следващите месеци.
На трето място са Фиорентина с 25 милиона евро, спонсорирани от Mediacom на президента Роко Комисо. Милан е четвърти с 21,5 милиона евро приходи от спонсори, а Сасуоло пети с 18 милиона евро.
От следващия сезон нататък от Милан се надяват да се изкачат до второ място в общата класация по приходи, благодарение на новата си сделка с Fly Emirates, които планират да инвестират около 30 милиона евро в сделката.
Само седем от 20-те клуба от Серия А печелят повече от средните 11,25 милиона евро – Ювентус, Интер, Фиорентина, Милан, Наполи, Рома и Сасуоло.
Защо още шест клуба от Серия А са включени в разследването срещу Юве?
Новините на Dsport и във Facebook, Viber, YouTube, TikTok и Instagram!
Мобилният Аpp на Dsport вече е тук - изтеглете за Android и iOS