Формула 1 неслучайно е наричан най-технологичният спорт на планетата. Всеки компонент от болида се следи и контролира от боксовете, за да може всеки компонент да бъде на максимално добро ниво през цялото време на свободните тренировки, квалификацията и състезанието.

Топ Коефициенти за Спортни залагания!

Огромният брой техника, използван във Формула 1, прави този спорт изключително скъп, като цените на отделните части от болидите са нереални, а съединени заедно в един автомобил, те стават златни.

Затова и при катастрофите във Формула 1 се губят изключително много пари, необходими за възстановяването на колата и привеждането ѝ във възможно най-добро състояние за възможно най-кратко време.

През сезон 2023 г. във Формула 1 станахме свидетели на немалко катастрофи, които са коствали милиони долари на отборите.

Затова може да се проследи кой пилот колко е струвал на отбора си от гледна точка на катастрофи и щети, нанесени на болида.

Макс Верстапен: 340 000 долара

Нидерландецът спечели по безапелационен и категоричен начин третата си световна титла и за разлика от предходните два сезона, когато отново бе №1 в крайното класиране, този път той нямаше толкова проблеми с болида, като успя да се предпази от катастрофи и други инциденти, които да костват на Ред Бул повече средства за колата му.

Джордж Ръсел: 670 000 долара

Самият Джордж Ръсел определи 2023 г. като „един от най-лошите сезони в кариерата ми“, след като завърши на 8-о място в класирането при пилотите. Най-сериозният инцидент с него бе в Гран При на Сингапур, която в самия край на надпреварата се удари в мантинелите и излетя от пистата, с което загуби мястото си на подиума.

Валтери Ботас: 700 000 долара

Въпреки катастрофите в Лас Вегас и в Гран При на Япония, разходите за Ботас останаха относително ниски в сравнение с други пилоти този сезон. Въпреки това, Алфа Ромео със сигурност ще се надява през 2024 г. разходите за възстановяване на колата му да са дори още по-ниски, още повече след като финландецът завърши 15-и при пилотите с едва 10 точки.

Фернандо Алонсо: 830 000 долара

Испанският ветеран започна чудесно годината, като постепенно нивото на Астън Мартин спадна и това го остави четвърти в крайното класиране. Освен това, той минимизира разходите на отбора, карайки смело, но не и безразсъдно, показвайки за пореден път, че няма стари и млади, а можещи и не можещи.

Луис Хамилтън: 880 000 долара

Другият ветеран на грида също не е доволен от сезон 2023 г., след като отново не успя да спечели състезание. Въпреки това, Мерцедес завърши втори при конструкторите, изпреварвайки Ферари най-вече, защото минимизира грешките си и съответно разходите за болидите бяха много по-малко, отколкото при Скудерията.

Гуаню Джоу: 1,2 милиона долара

Другият пилот на Алфа Ромео също не успя да блесне през 2023 г., печелейки само 6 точки, като дори коства повече разходи на своя тим, отколкото Валтери Ботас. Сравнително малкото средства, които Алфа Ромео е използвал за покриване на щетите по болидите си обаче със сигурност не топлят шефовете на отбора, след като той е тимът, при който е настъпил най-голям срив между 2022 и 2023 г., след като в първата година Алфа Ромео завършва на 6-о място при конструкторите с 55 точки, а след това се срива до 9-ата позиция с едва 16 спечелени точки.

Юки Цунода: 1,25 милиона долара

Ранното отпадане на японския пилот от Гран при на Сингапур след сблъсък със Серхио Перес нанесе огромни щети на болида му, които са голяма част от сумата, която Алфа Таури трябваше да похарчи за автомобила му през 2023 г. Японецът направи няколко силни състезание през сезона и завърши на 14-о място в крайното класиране със 17 точки.  

Ландо Норис: 1,45 милиона долара

Пилотът на Макларън претърпя тежка катастрофа на Гран При на Лас Вегас и поради тази причина сумата за възстановяване на болида му е толкова висока. В началото на сезона Макларън имаше доста проблеми, но от Гран При на Великобритания насетне тимът бе вторият най-бърз след Ред Бул.

Ник де Врис/Даниел Рикиардо: 1,52 милиона долара

Вторият болид на Алфа Таури този сезон бе каран от двама пилоти, като по-голямата вина за щетите, нанасяни по него в течение на сезона има Де Врис, който се блъсна в състезанието за Голямата награда на Азербайджан.

Нико Хюлкенберг: 1,55 милиона долара

В Гран при на Абу Даби Хюлкенберг катастрофира веднага след червения флаг, като задната част на колата се сблъска с бариерата. По-късно той призна, че това е било пилотска грешка, която обаче със сигурност не се е харесала много на ръководството на Хаас, който е сред тимовете с най-лимитирани финанси в шампионата.

Шарл Льоклер: 1,91 милиона долара

Льоклер продължи тенденцията с катастрофите от 2022 и през 2023 г. Той не завърши в 3 от първите 7 надпревари от календара, като на Маранело едва ли ще искат монегаскът да продължи да коства толкова много пари на тима при положение, че в Льоклер завърши едва на 5-о място в крайното класиране при пилотите.

Оскар Пиастри: 2,27 милиона долара

Пиастри е едно от откритията на сезона във Формула 1, но младият австралиец също имаше своите трудности. Първата му голяма катастрофа бе на една от тренировките в Зандвоорт. Виждайки сумата от над 2 милиона долара става ясно, че катастрофите на Пиастри са не само много като брой, но и тежки като сериозност.

Пиер Гасли: 2,42 милиона долара

Френският пилот завърши в средата на таблицата, като най-големият инцидент, който той претърпя, бе по време на Гран При на Япония. На „Сузука“ Гасли катастрофира сериозно и това коства на Алпин много средства за поправка на болида му.

Кевин Магнусен: 2,57 милиона долара

По време на Гран При на Мексико Сити датчанинът претърпява огромна катастрофа, докато се движеше с над 220 км/ч., което накара колата му да се запали. Именно в Мексико бяха предизвикани най-големите разходи за Хаас по възстановяването на болида на Магнусен.

Алекс Албон: 2,78 милиона долара

Тайландецът направи силен сезон, но и при него не липсваха тежките катастрофи. Една такава бе в Мелбърн, където колата му се заби в защитните бариери край пистата. В изключително скъп спорт като Формула 1, големите катастрофи се отразяват изключително тежко на отборите, тъй като костват изключително много финансови средства, за поправката на болида. 

Ланс Строл: 2,83 милиона долара

Собственикът на Астън Мартин Лорънс Строл със сигурност не е бил никак щастлив, след като синът му катастрофира в Q1 в Гран При на Сингапур. За радост, Ланс не пострада сериозно, но автомобилът AMR23 трябваше да се поправя изцяло и това коства много пари на тима, който обаче направи сериозен прогрес спрямо 2022 г.

Естебан Окон: 2,99 милиона долара

Пилотът на Алпин нанесе значителни щети по колата си, след като премина през шахта на основната права на пистата в Лас Вегас, като организаторите дори се наложи да спрат свободната тренировка, за да направят ремонт на проблематичното място по трасето.

Серхио Перес: 3,22 милиона долара

За разлика от своя съотборник в Ред Бул, Серхио Перес е един от пилотите, които са нанесли най-скъпи щети по болида си през 2023 г. Най-голямата болка не Чеко Перес е, че една от големите му катастрофи през сезона дойде на домашното му Гран При на Мексико и то още в първия завой.

Карлос Сайнц: 3,64 милиона долара

Карлос Сайнс бе другата жертва на некачествено подготвената писта в Лас Вегас, освен Естебан Окон. Испанецът пръв катастрофира, след като мина през въпросната шахта и се наложи от Ферари да правят сериозни промени по колата му. Освен това, Скудерията трябваше да смени повече от разрешения брой компоненти по болида и заради това получи наказание, вина за което имаха организаторите на Гран При на Лас Вегас.

Логан Сарджънт: 4,33 милиона долара

Американецът е най-скъпият пилот във Формула 1 през 2023 г., що се отнася до щетите по колите! Дебютантът за Уилямс се блъсна в загражденията по време на няколко състезания, което доведе до набъбване на разходите за поправка на болида му. Освен това, Сарджънт спечели едва една точка през целия сезон и затова през 2024 г. ще трябва да бъде както по-ефективен при печеленето на точките, така и по-внимателен, за да не коства толкова разходи на отбора си.

Синер стана ''приятел на Формула 1''

Пиастри бе обявен за новобранец на годината в моторните спортове

Формула 1 е скъп спорт: Верстапен ще плати 1,2 милиона евро само за лиценз за участие през 2024 г.

Новините на Dsport и във Facebook, Viber, YouTube, TikTok и Instagram!

Мобилният Аpp на Dsport вече е тук - изтеглете за Android и iOS