В неделя всички погледи в спортния свят бяха насочени към „Сантиаго Бернабеу“. НФЛ дойде в Испания за първи път в историята си. Маями Долфинс, който беше домакин в испанската столица, победи Вашингтон Командърс с резултат 16:13. В седмиците преди събитието беше ясно, че каквото и да се случи на стадиона през уикенда, ще отбележи повратна точка и това се случи.
Събитието генерира икономически ефект от 80 милиона евро, цифра, която се счита за много консервативна, предвид краткото време от края на мача. Освен представленията, събитията и забавленията, генерирани от първия мач от НФЛ в Мадрид, резултатът беше безпрецедентни приходи на всички нива.
80 милиона евро може дори да са малко в сравнение с цифрите, които скоро ще бъдат разкрити, когато бъдат публикувани повече отчети и фактури. За сравнение, Лондон е домакин на два мача от редовния сезон всяка година, а приходите там достигат 350 милиона евро. Лондон има многогодишен договор, подобен на този, който Мадрид се стреми да получи в близко бъдеще. И всички признаци сочат, че това ще се случи.
Комисарят на лигата, Роджър Гудел, потвърди това на терена на „Бернабеу“ минути преди началото на мача между Маями и Вашингтон. „Ще се върнем. Много сме развълнувани. Това беше огромна възможност за нас. Обикновено чакаме края на мача, но искаме да се върнем. В Мадрид или Испания. Вярваме, че това е важен пазар. Както знаете, имаме история тук, така че това е важно за нас“, каза Гудел.
Фактът, че думите на най-могъщия човек в лигата бяха известни предварително, не намалява тяхната важност. След Обединеното кралство, Германия, Мексико, Бразилия и Ирландия, Испания стана шестата страна в света, която е домакин на официален мач от редовния сезон на НФЛ. Независимо от стадиона, където ще се играе следващият мач, НФЛ ще се завърне в Испания през 2026 г. Датата все още не е известна, нито стадионът, нито отборите, които ще участват в мача.
Маями Долфинс са част от трио, което включва Канзас Сити Чийфс и Чикаго Беърс в програмата на НФЛ „Глобални пазари“ в Испания, програма, която позволява на всеки клуб да провежда дейности по мърчандайзинг и развитие на марката на международните пазари. Ето защо Маями беше домакин на „Бернабеу“ в неделя. В бъдеще Чийфс или Беърс може да изпълняват ролята.

Спортният туризъм отново беше основен двигател на икономиката на Мадрид през седмицата. Способността на Мадрид да бъде домакин на събития от такъв мащаб се подкрепя от цифри. Асоциацията на ресторантьорите и хотелиерите в столицата изчислява, че в сектора на хотелиерството и ресторантьорството са генерирани около 21 милиона евро приходи, включително барове, ресторанти и магазини. Само международният туризъм, който достигна до около 42 000 души, е похарчил между 8,4 милиона и 16,8 милиона евро в барове и ресторанти. Останалата част е от хиляди испанци, дошли от цялата страна. Резервациите за хотели надхвърлиха 15 милиона евро, цифри, които затвърждават статута на събитието като едно от най-важните в историята на града.
Медиите също усетиха въздействието на събитието. Каналът Cuatro, който излъчваше мача по безплатна телевизия, достигна три и половина милиона уникални зрители, със средно около 759 000 зрители и процент на гледаемост от 7,9, което прави предаването най-гледаното за деня за канала. Важна услуга за тези, които не успяха да се сдобият с билети за стадиона на Реал Мадрид. Около 700 000 души се отказаха от списъка с чакащи, за да закупят билети в нощта, в която започна продажбата, което показва колко популярна е станала НФЛ в Испания.
Цифрите на „Бернабеу“ също бяха впечатляващи, като стадионът прие 78 610 зрители, повече от последното Ел Класико, проведено там само преди няколко седмици. Мачът на Маями срещу Вашингтон се превърна в най-посещаваното спортно събитие след обновяването на „Бернабеу“. Стадионът не е достигал този брой от 2 март 2019 г., когато друго Ел Класико привлече 78 921 зрители.

Най-висока посещаемост на новия Бернабеу
78 610, Маями срещу Вашингтон, 2025 г.
78 192, Реал Мадрид срещу Барселона, октомври 2024 г
78 107, Реал Мадрид срещу Барселона, октомври 2025 г
77 981, Реал Мадрид срещу Барселона, април 2024 г
77 261, Реал Мадрид срещу Атлетико Мадрид, Шампионска лига февруари 2025 г.
Колко пари спечели Реал Мадрид от мача в НФЛ?
Реал Мадрид е един от най-големите бенефициенти на партньорството с НФЛ. Клубът генерира огромна глобална медийна видимост. Събитие, което продължава да затвърждава имиджа на клуба като един от най-разпознаваемите в света. Освен това, появата на Бернабеу на международното шоу беше зрелищна, което може да допринесе търговски за клуба, воден от Флорентино Перес, който демонстрира щастливо лице и чувство за лична победа в деня на мача.
НФЛ, като най-гледаното спортно състезание в света, допълнително повишава статуса на клуба, който вече проучва ново партньорство за 2026 г. Изображенията от „Бернабеу“ преминаха границите на Испания и поставиха Мадрид на картата на големите събития на бъдещето.
Реал Мадрид може да спечели около 7 милиона евро от домакинството на мача. Известно е, че НФЛ е платила 2,3 милиона евро на Тотнъм за домакинството на мач в Лондон. Следователно, „Бернабеу“ и марката Реал Мадрид поне са се изравнили с тази сума. Освен това, Тотнъм е запазил приходите от освежителни напитки, закуски, стоки и други приходи от събитието, около 4 милиона евро, така че е вероятно НФЛ да е използвала същия метод с Реал Мадрид.
Новините на Dsport и във Facebook, Viber, YouTube, TikTok и Instagram!
Мобилният Аpp на Dsport вече е тук - изтеглете за Android и iOS

