Германската компания за спортни стоки „Puma“ ще се опита да подпише договор за спонсорство с Барселона и така да смени дългогодишния производител на екипировката на каталунците „Nike“ от екипа на отбора.
Според изданието „Ara“ фирмата се интересува от възможността да започне да облича един от най-разпознаваемите и популярни футболни марки в света.
Това начинание на компанията, основана от Рудолф Даслер, обаче няма да е никак лесно. Барселона има договор с „Nike“ до 2026 година, според който американският концерн плаща на каталунците по 155 милиона евро на година. Тази сума може и да се е понижила заради икономическата криза, вследствие на пандемията, като друг от спонсорите на „блаугранас“ – „Rakuten“, също намали сумата, с която спонсорираше Барселона. Освен всичко останало, марката, която стои на екипите на Барселона от 1998 г., едва ли ще се откаже много лесно от позицията си в най-големия „свой“ футболен клуб, в който освен всичко останало е и една от най-големите суперзвезди в историята на футбола Лионел Меси.
„Puma“ обаче знае как да отмъква клиенти от американските си конкуренти. Последният такъв пример е футболистът на ПСЖ Неймар. До лятото на 2020 г. бразилският нападател бе рекламно лице на „Nike“, но от компанията решиха да прекратят взаимоотношенията си с него заради скандал със сексуален тормоз над служителка на компанията от страна на футболиста на ПСЖ. „Puma“ се възползва от ситуацията и подписа договор с Неймар, който стана новото лице на компанията. Година преди това пък германците успяха да се договорят с Манчестър Сити за доставка на спортна екипировка, като така изместиха именно „Nike“ от екипите на „гражданите“.
Новините на Dsport и във Facebook, Viber, YouTube, TikTok и Instagram!
Мобилният Аpp на Dsport вече е тук - изтеглете за Android и iOS