Северният плаж на Маями през последните няколко дни е залят с южноамерикански привърженици на футбола. 50 000 привърженици на Бока Хуниорс пътуваха до Флорида. Плажовете са буквално превзети, както и улиците, от най-вътрешните части на Маями Бийч до самия туристически булевард Оушън Драйв .
Точно както феновете на Палмейрас в Ню Йорк. Таймс Скуеър беше пълен с фенове на Вердао и в двата мача, които отборът им игра там. Или във Филаделфия с фенове на Фламенго, които от парка на музея на изкуствата, известен със стъпалата във филма „Роки “, до известната камбана на града преживяха истинско нашествие от фенове на Менгао. Феновете на Ривър Плейт, от своя страна, заявиха присъствието си в Лос Анджелис и Сиатъл.
Общо около 200 000 южноамерикански фенове са пътували до Съединените щати, въпреки факта, че това е скъпо пътуване както финансово, така и логистично, тъй като например полетът от Буенос Айрес до Маями отнема десет часа .
Точно както Световните първенства за национални отбори, клубното Световно първенство също има отчетлив южноамерикански привкус. Привлича най-много фенове от Южна Америка, Те приемат първенството най-сериозно и допринасят с най-голяма стойност за състезанието.
Феновете на Бока Хуниорс почти самостоятелно напълниха стадион „Хард Рок“ в Маями , с капацитет от 64 000 души. Същото важи и за Фламенго във Филаделфия, в този случай с капацитет от 71 000 души.
Почти няма европейци или азиатци, но има африканци, но те са малцинство, а тези, които се открояват, са американците, особено тези от КОНМЕБОЛ , но и тези от КОНКАКАФ. Без тях този турнир нямаше да е нищо подобно на това, което е. Те са тези, които наистина спасяват имиджа на Световното клубно първенство.
ФИФА беше наясно с огромния приток на фенове, очакван от Южна Америка, предвид състава на участващите отбори. Всъщност, след жребия, тя ги разпредели в стратегически градове с най-големите стадиони: Бока Хуниорс в Маями , Палмейрас в Ню Йорк/Ню Джърси , Фламенго във Филаделфия и Ривър Плейт в Лос Анджелис. Темпото на пристигащи от тези страни, в сравнение с други участващи страни, вече беше знак за случващото се.
Новините на Dsport и във Facebook, Viber, YouTube, TikTok и Instagram!
Мобилният Аpp на Dsport вече е тук - изтеглете за Android и iOS