Dsport и Дарик радио, в партньорство с Кондор спорт, организират най-мащабното футболно събитие в България FootballNext. Партньори в това начинание са Кондор спорт, Palms Bet, Булстрад Виена Иншурънс Груп, Gillette, JEEP, Хотел Хилтън, Midalidare Estate, Maniac, Floewater и Hell Ice Coffee. Шестият панел на форума в хотел “Хилтън”, бе посветен на Футболните академии. Водещ на панела бе Милен Николов, който се занимава със спортен бизнес. Спийкъри бяха директорът на Академия Динамо Загреб - Анджелко Иванко, и координаторът на Академия Цървена звезда - Боян Шилегович.

FootballNext: Как работят в полската и словашката футболни лиги?

Шестият панел започна с думите на Анджелко Иванко, който сподели част от методологията в академията на Динамо Загреб. Той говори за успешните стратегии, които хърватският тим прилага.

„Ако говорим за Динамо Загреб, бюджетът е малко странен. Ако клубът се класира за Шампионска лига и имам даден силен играч – той не се продава, ако клубът обаче не се класира, той бива продаден. Тази година имахме такава ситуация с футболиста Мартин Батурина“, заяви Анджелко Иванко.

FootballNext: Как клубовете в Нидерландия и Чехия превръщат футбола в бизнес

„Идеята е много проста. Има една група от 25 играчи, излезли от академията, които са високо ниво. Ако един от тях бива продаден за 5 милиона евро, това е успех. 83% от футболистите, родени между 1996 – 2004 година, излезли от академията, играят на високо ниво. Голяма част от тях са в Топ 5 лигите на Европа, а другите са в елита на Хърватия от този процент“, каза още той.

„Децата от школата участват минимум на 9-10 международни турнири. Тъжно е, че младите деца имат агенти. В Хърватия има инициатива за това. Преди време беше голямо нещо да си играч на Динамо Загреб. Ситуацията сега, че имаш 20-23 играчи в отбора, 17 от които не са доволни, в това число, вписаните и не играли, и сменените по време на мача. Това проблем, който не е само в Хърватия“, заяви още Иванко.

FootballNext: Как се изграждат играчи в академиите на Барселона и Болоня

Координаторът на Академия Цървена звезда – Боян Шилегович, бе вторият спийкър в панела. Той говори за общите черти и разликите в методологията при „звездашите“ и Динамо Загреб. Шилегович говори за селекцията на млади футболисти, треньори, като сподели и интересни неща от кухнята.

„Цървена звезда по бюджет не може да се сравнява с водещите европейски отбори. Затова отборът е принуден да се обръща много често към своята детско-юношеска школа. През последните години Цървена звезда използва голям брой играчи, излезли от академията“, заяви Боян Шилегович.

„Голяма чест и удоволствие, че близо до Сърбия и Цървена звезда има отбор с голямо реноме като Динамо Загреб. Много добре се работи в този клуб. Надявам се през времето да се формират условия за една регионална лига. Имаме същите проблеми като в Динамо, те са свързани с комуникацията на ниво футболисти-агенти-родители при децата в академията. Това е тенденция, но се опитваме да бъдем готови да разрешаваме тези проблеми в комуникацията“, каза още той.

FootballNext: Ролята на психологията във футбола

Новините на Dsport и във Facebook, Viber, YouTube, TikTok и Instagram!

Мобилният Аpp на Dsport вече е тук - изтеглете за Android и iOS