Реал Мадрид и Барселона са клубовете, които печелят най-много пари от спонсорски сделки. В съвременния футбол добре знаем, че парите са все по-важен и по-важен фактор за развитието на един клуб, като очевидно двата испански тима са договорили добри сделки през последните години.
Числата са следните: за година, на първо място в класацията е Реал Мадрид със 190 милиона евро (120 от Adidas и 70 от Fly Emirates), а на второ - Барселона със 183 (105 от Nike, 70 от Spotify и 8 от спонсора си на ръкавите на фланелките Ambilight TV). На почетната стълбичка „се качва“ още Пари Сен Жермен със 168 милиона евро (80 от Nike, 70 от Qatar Airways и 18 от GOAT).
Все пак си има и причина испанските клубове да са най-облагодетелствани в това отношение. В Ла Лига са разрешени до 5 реклами на спортните фланелки на футболистите (в допълнение към панталоните), докато в други първенства като италианската Серия А например са разрешени 4.
Barcelona ranks as the world's second-highest earner from shirt advertisements, raking in a whopping 183 million euros. Real Madrid at the top!???????? pic.twitter.com/6sGWXyaRZw
— The FTBL Index ???? ⚽ (@TheFootballInd) September 16, 2023
Останалите тимове в топ 10:
1. Реал Мадрид – 190 милиона евро
2. Барселона – 183 милиона евро
3. ПСЖ – 168 милиона евро
4. Манчестър Сити – 167.5 милиона евро
5. Манчестър Юнайтед – 159 милиона евро
6. Челси – 130 милиона евро
7. Арсенал – 128 милиона евро
8. Байерн Мюнхен – 110 милиона евро
9. Ювентус – 110 милиона евро
10. Ливърпул – 91 милиона евро
Нюкасъл загря за Шампионска лига с успех срещу Брентфорд (ВИДЕО)
Тотнъм направи обрата на сезона и продължава да диша във врата на Ман Сити (ВИДЕО)
„Чайките“ клъвнаха Ман Юнайтед 3 пъти и отлетяха с 3 точки от „Олд Трафорд“ (ВИДЕО)
Ливърпул обърна Уулвс за четвърта поредна победа и излезе на върха във ВЛ (ВИДЕО)
5 от 5 за Сити във Висшата лига след обрат срещу Уест Хем (ВИДЕО)
Новините на Dsport и във Facebook, Viber, YouTube, TikTok и Instagram!
Мобилният Аpp на Dsport вече е тук - изтеглете за Android и iOS